VivanDivan

VivanDivan

söndag 10 juli 2011

The Killing maraton…inte på topp :-(

God eftermiddag! Det är ingen ordning alls på mitt bloggande för tillfället. Faktiskt lite trött och less på datorn och det är väl semestern kanske som gör det. Sitter ju vid datorn hela dagarna annars och det är ganska skönt att stänga av ett tag. Så det kommer nog bli lite mindre inlägg nu under semestern. Hoppas ni har överseende med det. Samma sak är det med att läsa hos alla andra. Orkar bara inte. Har knappt orkat med att svara på era gulliga kommentarer. Ber så hemskt mycket om ursäkt för det men jag läser dem alla och blir alltid lika glad. Hoppas ni förstår min lilla bloggtorka och efter semestern kanske man får mer ork och lust att vara effektiv igen.

P1080148_2

Är nog det mesta just nu. Satt nere i soffan och grät imorse för jag kände mig så orkeslös. Vet att det behöver städas, blommorna behöver vatten, ett tvättberg med ren tvätt som ska vikas och överfulla smutstvättkoragr, jag skulle behöva hitta på något kreativt med barnen och dessutom en förkylning som aldrig går över och jag hade feber igen inatt. Orkar liksom bara inte med mig själv ens. Någon som känner igen känslan? Ska dessutom ha hand om fyra barn i veckan och T jobbar. Ts dotter ska vara här och dessutom min systerdotter och som jag mår just nu känns det inte alls kul. Usch, och så det dåliga samvetet förstås. Vill ju jättegärna ha alla barnen, orka åka och bada, vara i lekparken, kanske baka nåt gott och åka på picknick.

INTE KUL ATT VARA SJUK OCH ORKESLÖS!

Sådär, nu har jag gnällt av mig lite. Vill ju inte ha en gnällblogg men det är ju också en del av livet. Ibland är man inte på topp. Och just nu är det bara för mycket. Inte meningen man ska behöva känna sig utbränd på semestern. Hur ska man då orka med hösten och vintern. Blä säger jag just nu.

Har i a f hittat alla avsnitt av The Killing på nätet och eftersom jag inte har tålamod att vänta måsta jag ju bränna igenom dem och se hur det går Smile

the-killing-amc-poster-550x814

Det får bli dagens nöje tror jag så får T ta med kidsen hem till farmor så de får leka av sig lite…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Vet vad du menar - och det klart man ska ta en paus när man är trött och hängig! Var jätteskönt att komma ifrån bloggandet en stund förra helgen, och så var det roligt att starta upp igen :-)

    Och vet du, de där måstena finns nästan alltid bara i ditt huvud - kan lova dig att INGEN i din omgivning bryr sig varken om tvätt, blommor eller hemmabak! Bara ta det lite lugnt och njut av att vara ledig! Hoppas energin kommer tillbaka snart.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. I know the feeling... Jobb, hus/hem och barn suger musten ur en i bland och då är det klokt att lyssna på sin kropp. Jag tror du behöver att bli frisk först, sen tar du tag i måsten för måsten. Lätt att skriva detta till andra, men inte så lätt när det gäller en själv. Ta hand om dig, strunta i allt som inte är ett måste.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen mig! Skit i alla måsten, ingen har dött av några dammråttor.....
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj din stackare. Förstår dig - inte lätt att koppla av med allt som ska göras :o) Ta hand om dig rara!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. O yes gumman jag känner igen det även om jag inte har småbarn längre! Blir också så där trött ibland när allt växer men brukar helt enkelt strunta i det då och ta det när orken är tillbaka. Vila du gumman och blogga bara när det är kul!=)

    Många kramar!
    Adela

    SvaraRadera
  6. Tack gulliga ni för er omtanke. Skönt att man inte är ensam....

    KRAMAR I MASSOR ALLA NI FINA

    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Tror att många känner igen sig och när man åker på någon infektion och absolut inte orkar ta tag i alla måsten känns det ännu jobbigare! Jag brukar tänka att jag faktiskt hinner en massa på en timme när jag väl känner för det, så det kan vänta! Krya på dig och försök att göra saker som du mår bra av! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar