VivanDivan

VivanDivan

tisdag 19 juli 2011

Handtvättar och gammal goding–Livealot…idag vill jag sända en tanke…

God kväll bloggisar! Idag har jag varit fruktansvärt oinspirerad att blogga. Har gått i ett med tvätt och städning och packning för imorgon far vi till Öland. Syster yster och hennes kompis kommer hit och bor i två veckor så vi slipper lämna katterna på kattpensionat och förhoppningsvis kommer blommorna överleva också :-). Dessutom är det ju skönt att ha lite husvakt.

Idag har jag tvättat och hängt tvätt och vikt tvätt till förbannelse. Handtvättade alla handtvättskläder som låg i korgen. De kläderna har en tendens att växa på hög för det är ju sååå himla tråkigt att handtvätta. Det går ju egentligen jättefort men just det där att ta tag i eländet

P1130459

Nu hänger de så fint på tork men varför vissa plagg är märkta med handtvätt på tvättrådet kan jag inte fatta.

P1130461P1130460

Idag fick jag för mig att plocka fram en riktig gammal Odd Molly goding. Eller vad tycker ni. Nr 862 Livealot blouse. Färgen på min kommer jag inte ihåg vad den heter men jag älskar det sköna tyget med siden/bomullsmix och broderiet på ryggen är ju så fint…Till har jag avklippta Fornarina-jeans och ballerina från Roots

P1130473P1130470P1130471P1130469P1130467P1130466P1130465P1130464P1130463

Idag läste jag en tråkig sak i en blogg jag följer och denna tjejen har nyligen varit med om en väldigt sorglig sak och jag vill skicka all min kärlek och tankar till denna fina bloggerska. Du vet vem du är om du läser.

Många kramar till dig! Jag tänker på dig

Ha nu en fin kväll ni andra också

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Jag är världens lyckost, för jag har ett kort handtvättsprogram på min tvättmaskin, en Miele. Det tar liksom inte emot då;)

    Helena

    SvaraRadera
  2. Ja, handtvätt är inget kul! Säg till när du ska sälja din livealot!!! Det är storlek 0 eller?? Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhhh den finaste av alla blusar. Älskar den Livealot och i den färgen. Powder kanske? Kram

    SvaraRadera
  4. Å den blusen är så fin! Du är rasande snygg för att bara gå hemma och tvätta och städa...;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  5. Du är ju skitsnygg i vanlig ordning! Själv ser jag ut som ett tält i Livealoten.....Kram

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅ den blusen vill jag också ha:) missade det tåget:(

    Men du är så fin i kroppen så den sitter så super fint på dig också!

    kram CC

    SvaraRadera
  7. Härligt att hänga tvätt ute och torka. Luktar ju så gott!
    kram och ha nu en dundeskön semester.
    L

    SvaraRadera
  8. Älskar tvätt som hänger ute och som ger en doft av sköljmedel när man går förbi:) du är fin i vad du än tar på dig tjejen:) kram kram:)

    SvaraRadera
  9. Vad sommarsnygg du är i den blusen!!! Visst är det skönt när handtvätten är avklarad :-) Jag har ett handtvättprogram på maskinen och faktiskt varit vågad nog att använda det den senaste tiden på känsliga Mollysar. De har klarat sig fint! Skönt tycker jag att slippa stå och blaska...
    Hoppas ni får en bra resdag idag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Jätte snyggt, shit vad brun du är :)
    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. Tack söta - jag blir glad och rörd över din omtanke.
    Stor kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar