VivanDivan

VivanDivan

måndag 25 juli 2011

En dag på stranden och vitt vin och färska räkor…

Halloj bloggisar! Hur har ni det i Sommarsverige? Här är det inte bästa vädret direkt. Lite sol, lite moln, blåsigt som sjutton och en och annan regnskur. Solbränd får man nog bli någonannanstans :)

Måste bara tacka er alla för era fina kommentarer. Tyvärr har jag inte tiden att sitta och svara så noga just nu då semestern är till för familjen och jag får låta tiden vid datorn bli minimal. Men jag läser alla och läser även runt lite snabbt hos alla er andra fast jag kommenterar inte så mycket. Hoppas ni förstår…efter semestern blir det bättre ordning, det lovar jag :-)

Igår var vi på lite utflykt till en klapperstenstrand vid Byxelkrok. Jag och alla barnen utforskade stranden och dess omgivningar. Bl a en liten söt fyr som vi klättrade upp i och det var riktig skattjakt på gång. Jag hittade på historier om sjörövare och skatter som vi skulle leta efter och ungarna njöt i fulla drag…

Dagens stassar bestod för mamman av linne, kjol och kofta G-star. Emilia har klänning från Pomp de Lux och kofta Lucky Ellen. Felix har tisha Pomp de Lux, fotbollsshorts H&M och jacka Nova Star.

P1130607

Både jag och barnen älskar att leta fina stenar. Jag hade fickorna fulla när vi åkte därifrån :-)

P1130596P1130605

Såååå härligt lena stenar. Ska jag ha som stresstenar i höst. Prova får ni se att ha en len sten i fickan som man känner på när man känner sig stressad. Väldigt rogivande måste jag säga…

P1130601P1130593P1130591

Titta mamma vilken fin jag hittade!

P1130589

Små små fötter tassar i stenarna…

P1130586

Kasta sten är också kul…

P1130585

Det är så härligt att gå i solen…solen…solen…

P1130580

Finns det något underbarare än att strosa omkring på en strand? Känna doften från havet, de lena stenarna och sanden under fötterna, vinden i håret. Jag bara älskar detta…

Senare åkte vi också förbi en fiskaffär och köte färska räkor, lite rökta räkor och nyinlaggd sill som senare intogs med kallt vitt vin, nybakta baguetter och ost och kex tillsammans med vårt resesällskap vid dukat långbord. Myyyysigt…

DSC_1244

En fin dag hade vi…Idag blir det nog också utflykt för vädret ser ännu sämre ut. Får se vad vi hittar på…

Ha en fin dag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha det underbart. Visst är det hemskt det som händer i Norge, men en liten verklighetsflykt är nog nyttigt i allt elände.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som ni har det härligaste "upptäckarväder"! Mysiga utflykter, räkor och vitt vin... kan det bli mer semester än så?
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar