VivanDivan

VivanDivan

fredag 15 juli 2011

Å regnet det bara öser ner och Ester Elenora Kajsa dress

God kväll bloggisar. Jag är rätt usel på dagens-bilder just nu under semestern. Man går ju mest bara i slöa slapparkläder och inte gör man sig iordning heller. Idag ringde dock ett par vänner och frågade om vi skulle med ut och fika och låta barnen leka av sig lite med varandra i regnvädret. Gärna sa vi som inte hade nåt bättre för oss än städning :-)

Blev en trevlig eftermiddag med fika och solen tittade fram en stund så barnen badade på en badplats i närheten. Riktigt trevligt.

Nu har vi precis ätit tacos på beställning från kidsen och sitter nu och kikar på postkodkampen hela familjen. Rätt ovanligt att vi alla sitter tillsammans en kväll såhär så jag ska lägga ifrån mig datorn om en liten liten stund. Måste ta en snabb bloggenad bara och se vad alla andra haft för sig idag…

Dagens idag blev klänning Ester Elenora Kajsa dress i grått one size som jag köpte på rean för nån månad sen. Jättetunt skönt material men jag gillar inte riktigt att Ester Elenora envisas med one size på sina kläder. Jag är inte pinnsmal men den här är nästan väl stor åt mig och jag får knyta snöret två varv runt…Till den kör jag favvojeansen från Dr Denim och Converse skor. Ser väldigt trött och sliten ut och det är jag nog också känner jag. Håret är dessutom okammat och regnvått men det bjuder jag på…

P1130329P1130331P1130330P1130328P1130333P1130327P1130332

Ha en fin kväll alla fina

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller EE:s one-size storlekar. Urdumt! Du är väldans fin i din klänning! Kram

    SvaraRadera
  2. tack för supertips - Googlar för fullt ;) jag har aldrig köpt några kläder från EE just pga one size men du är jättefin i klänningen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så du har också I Dig Denim jeansen - jag älskar mina! Synd bara att man inte kan ha dem på jobb också. Haft det någon gång men när jag vet vem som ska vara där liksom.

    Supersnygg i EE och jag är inte heller något fan av onesize som några andra märken också har. :/

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha...såg nu när jag läste igen att det var Dr Denim du hade och inte I dig denim. Inte lätt att hålla koll på allt.....jag behöver nog semester. ;-)

    SvaraRadera
  5. Fasen va snygg du är!!

    Tack söta för tipsen!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Undrar om du vet om Taradiddle är små i storlekarna?
    Kram V

    SvaraRadera
  7. Supersnygg! Har inget från EE! Kanske får bli ändring på det :) Jo, jag har en sjal förresten :)) Kram

    SvaraRadera
  8. Linda: Nej, det är lite skumt att de har så. Tack ska du ha

    Frösötös: Vassego. Hoppas du hittar dem för de är ju ursköna och relativt billiga. One-size är jättedumt. Tack ska du ha

    Jeanette: Hi hi, inte så stor skillnad på I dig Denim och Dr Denim :-) One size suger verkligen tycker jag. Synd på så fina kläder. Hoppas du får semester snart :-)

    Mia: Tack söta och vassego :)

    V: Tack! Jag tycker Taradiddle är rätt liten i strlk. Jag ligger vanligtvis mellan 0 och 1 och den jag har har jag en 1a i som faktiskt sitter rätt precis över bysten och ganska trång i ärmarna. Har man lite byst ska man välja den större storleken om man tvekar tycker jag. Hoppas du hittar någon :-)

    Anonym: Ska genast in och kika. Låter spännande :-) Vet ju vilka klackar jag skulle rösta på :)

    Odd me: Tack! EE har ju superfina klänningar men jag är lite irriterad på deras one-size-system. Blir ju aldrig perfekt passform liksom...

    Kram alla fina
    /Vivvi

    SvaraRadera
  9. Wow vilken ur snygg klänning!
    Härliga och glada bilder du bjuder på!

    kram CC

    SvaraRadera
  10. CC: Tack snälla :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar