VivanDivan

VivanDivan

torsdag 14 juli 2011

“Fy farao, kackerlacka, snigelslem…!”

Var bara tvungen att skriva min dotters ord igår när Sveriges fotbollsdamer förlorade mot Japan. “Fy farao, mamma! Får man säga så? Jag är så himla arg, kackerlacka, snigelslem vad arg jag är!”

hedvig-lindahl-miss

(bild lånad från Aftonbladet.se)

Det går ju bara att småle. Försöker verkligen lära mina barn ett trevligt språk och svordomar försöker vi att inte använda. Klart det är svårt. Har själv svurit som en borstspindel och maken svär alldeles för mycket men barnen är jätteduktiga. Brukar vara de som säger åt oss när vi svär och det är ju bra. Klart de testar men hittills är det inte så mycket.

Nu ska vi skynda oss för strax far vi iväg till Älgparken och kikar på skogens konung i egen hög person. Ska bli riktigt spännande att se dem på nära håll.

LG_1_~1

Ha en fin dag bloggisar så återkommer jag med lite pics från dagen senare

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Ha ha - så himla sött, och helt sant! Tyckte också det var snigelslem igår kväll :-)

    Hoppas ni har haft det fint i älgparken! Hur fungerar det förresten, är det inhängningar som i djurpark eller större områden som man får gå omkring i?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det svordomen var ju riktigt målande :)) Kram

    SvaraRadera
  3. Underbar och klockren kommentar. De är för goda de små liven.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst kan de få till det ibland de små :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar