VivanDivan

VivanDivan

tisdag 4 juni 2013

Minns en operation…

Hejsan vänner! Idag blev dagen inte som jag tänkt mig. Vid 11-tiden fick jag ett sms från dagis att Felix hade magsmärtor och jag ringde upp förstås direkt. Och så fort packa ihop och ge sig av mot förskolan. Såna här gånger är det inte kul alls att jobba på annan ort och ha maken ännu längre bort. Tar mig nästan en timme att komma hem och det är ju inte så kul när något hänt ens barn. Den här gången var det dock inte så farligt så jag kunde ta det lugnt kunde de intyga för han var pigg och det kom bara ibland i magen. Men klart man hämtar honom på stört ändå. Sen har vi varit hemma här hela eftermiddagen och han har väl varit mer eller mindre som vanligt här men klagar ibland att det gör ont. Och inte i matmagen verkar det som utan neråt ljumsken där han opererades för pungbråck förra året. Och man minns ju hur läskigt det var då. Även om det var en rutinoperation var jag helt uppskakad och det var en pärs men det gick ju hur bra som helst. Men klart man blir lite orolig för om det kan ha med det att göra i a f…eller blindtarmen…eller också vanlig förstoppning…Har inte ringt 1177 än eftersom han inte verkar ha så jätteont alls utan är i stort sett som vanligt. Spelade fotboll här utanför alldeles nyss och äter och har inte feber. Jag vet inte…blir det värre ikväll/natt ringer jag nog ändå bara för att höra vad de säger…

P1230949_thumb[1]

Bilden ovan är från operationen han gjorde i höstas. Ni kan läsa mer om det här

Nu ska jag kramas lite extra med mina små och sen när de somnat ska jag jobba ikapp lite…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Ja fy vad jobbigt det är att inte vara på plats. För något år sen ringde min sambo som var hemma om att sonen hade magsmärtor och kallsvettades och skrek av smärtan. Den tiden det tog att komma hem var hemskt. Det visade sig sedan vara körtelbuk och han kan fortfarande få ont när han har feber och förkylning. Hoppas att det inte blir värre. kram

    SvaraRadera
  2. Usch då! Hoppas att det går över fort det där och att han inte åker på nåt bråck igen. Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar