VivanDivan

VivanDivan

tisdag 18 juni 2013

Det blir inte alltid som man planerat…

God morgon mina vänner! Här hade jag laddat för en sista arbetsdag på jobbet den här veckan och schemat var fullspäckat med saker som bara måååste bli klart. Men oj så fel jag hade imorse när jag gick upp tidigt och gjorde mig iordning. För när jag väckte barnen klagade lillprinsen på ont i benet och magen. Lyckades identifiera det till ljumsken och tyckte han hade en knöl precis i ljumsken som ömmade när jag tryckte lite lätt. Han har problem att böja benet i leden i ljumsken och har svårt att gå så jag ringde förstås sjukvårdsupplysningen direkt. De tyckte att om det verkade som att han hade konstanta smärtor skulle vi åka in till barnakuten men annars ringa familjeläkaren direkt nu när de öppnar klockan 8. Så det var bara att tänka om alla jobbplaner jag hade för dagen. Möten har nu bokats av och jag får försöka jobba lite ikväll och under dagen när tillfälle kanske ges men först och främst ska jag ta hand om min lille kille och se till att han får komma iväg och bli kollad på hos doktorn. Blir ju lite orolig att det ska vara det gamla bråcket som spökar igen och då han hade ont i magen för nån vecka sedan om ni minns (skrev om det här) så kan det ju mycket väl hänga ihop….

Phju, vad det är oroligt ibland att vara mamma. Och när det gäller de små går den ju självklart ALLTID först och jag ringer hellre och är dryg hos familjeläkare och sjukvårdsupplysningen en gång för mycket än för lite kan jag säga.

En dagens kan jag slänga in i a f här och det blev jeans Please, top/poncho Fira (fd Spira) och skor Cinti. Köpte Toppen från Fira på fina Tullhuset för någon månad sedan direkt när den kom och hur skön som helst. Inbyggt linne under ponchon och den är perfekt ljuva sommardagar…

DSC_0800DSC_0793DSC_0794DSC_0795DSC_0796DSC_0791DSC_0799

Nu håller jag alla tummar jag har att det inte är något allvarlig med lille underbaringen….sååå jobbigt när ens små har ont eller är sjuka. Och leendena på bilderna är för er för jag känner mig inte sååå speciellt glad och leende inombords just nu….:-(

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Hoppas den lille kryar på sig....inte kul när de små är krassliga.
    Med tre barn har jag varit med om det mer än en gång!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gått bra med lillkillen under dagen!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar