VivanDivan

VivanDivan

lördag 8 juni 2013

Ogräs, ogräs, vart jag än ser…

God morgon mina vänner! Har ni det bra? Här skiner solen återigen från en klarblå himmel och det är snart dags att ta sig ut och fortsätta trädgårdsarbetet jag båbörjade igår. Idag ska jag plantera potatis och så frön (ja, kanske lite sent men tror det funkar ändå) :-)

Igår rensade jag så ryggen värkte och jag blev alldeles uppäten av otäcka bromsar som bet mig. Sjuttsingen vilka onda bett det blir men det är tur vi har Aloe Vera hemma. That is da shit mot insektsbett

970844_3134165290461_1684238679_n

Två fulla skottkärror rensade jag bort igår….

969383_3134166050480_997554123_n

Mina redskap…ett par handskar och en kniv (samt en räfsa)

475_3134166570493_1861753204_n

Eländiga maskrosor

bild

Grusgångar är verkligen hopplöst att rensa. Tar liksom aldrig slut känns det som och vår vildvuxna trädgård är rätt knepig för man vet knappt vad som är ogräs och vad som är trädgårdsblommor som kanske slår ut snart. Men det är lite spännande. Jag upptäcker nya vackra blomster varenda dag men som sagt…det är ingen ordning alls på rabatterna men jag gillar det faktiskt. En trädgård som är helt perfekt blir gärna lite trist tycker jag. Nä, vildblommor och lite vildvuxet tycker jag om :) Och nu börjar det bli fritt från maskrosor och annat skit i a f så det blev myyyycket bättre….

DSC_0607DSC_0608

Nu ska jag bara skaffa en sån där bred kratta så jag kan kratta fina mönster i gruset. Vad tror ni om det? :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar