VivanDivan

VivanDivan

lördag 15 juni 2013

Unnar mig en rast….det får man va?

Tjillevippen bloggisar! Vilket strålande väder vi har. Fast inte så varmt dock men ljuvligt ändå. Familjen åkte iväg tidigt imorse ut till svågern och svägerskans sommarstuga. T ska hjälpa till i deras skog eftersom svågern hjälpte till här för nån vecka sen och barnen ville följa med och leka med kusinen och deras hund. Så jag blev själv här med mitt ogräsrensande. Det går framåt och nu ska jag äntligen ge mig på det där grönsaks- och potatislandet. Vi har fortfarande inte fått ner något i jorden och hoppas det inte är försent. Jordfräsen gick sönder här och har varit på lagning men nuså ska det vara grönt att börja peta ner potatis och frön :)

Men först unnar jag mig en liten rast i solen på trappen med den godaste mackan jag vet. Olivbröd med proscuttio, brie och grönsaker och ett iskallt glas rosé. Det får man va? :)

DSC_0780DSC_0779DSC_0781

Så nu ut i solen igen till min smörgås och mitt glas rosé som står och väntar på mig och sen full fart med trädgården igen. Ha det gott i solen vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Klart man får unna sig lite rose! Mackan ser också god ut. Här är det fint men rätt kallt och blåsigt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott det ser ut... Klart du ska njuta lite också mellan plockandet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser jätte mumsigt ut, men du, glöm inte ta bort klistermärket på glaset, de ska INTE sitta kvar :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar