VivanDivan

VivanDivan

torsdag 13 juni 2013

Hjälp, jag har en pudel med tuppkam!!!

Hejsan svejsan bloggisar! Idag sitter jag hemma och jobbar för jag har varit med Chewbacca till Katt-salongen och rakat bort tovor. (Dessutom är det skolavslutning för Emilia på eftermiddagen). Chewie har helt galet lång och tjock päls som lätt blir tovig. Jag brukar försöka hålla efter honom men han avskyr att bli borstad så jag har klippt bort tovor lite vartefter. Men nu efter vinterns tjocka päls hade han galet tjocka tovor och de måste ju bara bort. Kan ju inte vara skönt att ha såna. Så salongen it was. Dock var det ju så att lille herrn inte alls var sugen på detta och sprattlade och slingrade sig så gott det gick. Tur jag precis klippt klorna på honom så de var inte så vassa i a f. Inte för att han rivs med avsikt men en panikslagen katt som försöker ta sig loss använder ju gärna klorna.

Hon fick bort tovorna i a f men frissan på lille ullmonstret är väl inte den mest fancy pancy man kan tänka sig. Han ser verkligen ut som en pudel med tuppkam på ryggen. (Visst hon, hade kunnat raka av honom helt men han var sååå arg när vi väl lyckats med tovorna så vi beslöt att det fick vara). Så nu får han se lite lustig ut här ett par månader innan det vuxit ut igen. Huvudsaken att tovorna är borta och det blir skönt för honom :-)

DSC_0707DSC_0704DSC_0705DSC_0706DSC_0712

Men just nu är han lite sur på sin mamma som tvingat honom att åka i buren och dessutom hållit fast honom hos “frisören”. Så han var inte lätt att ta kort på men ni ser ju lite i a f hur han ser ut :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Ja jösses, han ser lite roligt ut. Det gäller att borta och borsta och borsta när man har långhårskatter. Tur att vår lilla norska hona gillar att bli kammad. Grannen däremot fick raka sin sibiriska katt, bara svansen kvar.Han såg inte klok ut.
    Kram
    C

    SvaraRadera
  2. Klart man blir lite sur när man får en sådan "frisyr"!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Å kära nån ;) Ska komma ihåg att kamma ofta på kung Oscar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu har jag sådan tur att mina katter älskar att bli borstade. Efter att Sessan blev innekatt har pälsen slutat tova sig. Det är nog tempändringar som påskyndar eländet. Annars kan jag tipsa om spraybalsam för hund och katt vilket underlättar mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stackars kisse att se ut som en pudel, förstår att han är sur!
    På Harrods i London hade dom en hel avdelning med pälsprylar för hund och katt, bl.a. från Tigi. Kul att de gör produkter för djur med:)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar