VivanDivan

VivanDivan

måndag 24 februari 2014

Maskeradkiddos…

Halloj alla fina! I fredags var det dags för skoldisco på mina småttingars skola. Tror det kan ha varit sexorna som ordnade disco för de mindre barnen och det var uppdelat så att 6-års – 3-an hade gemensamt mellan 17:30-19:30. Två timmars härligt disco och snacka om att mina små var lyckliga och uppspelta. Temat var filmfigurer och Emilia och Felix valde själva vad de skulle klä ut sig till. Emilias var något lättare då hon ville vara Clawdeen Wolf i Monster High och den utstyrseln hade hon redan. Felix ville vara Tintin och där fick vi improvisera lite då jag ju kom hem på torsdag kväll och inte hade någon möjlighet att kompletteringshandla. Men även om färgerna kanske inte är de rätta tycker jag vi fick till känslan av en liten Tintin i a f :)

DSC_0147DSC_0148DSC_0151DSC_0153DSC_0155DSC_0158DSC_0159DSC_0161DSC_0162DSC_0163DSC_0165

(och ja, Emilia får ha smink när det är maskerad. Tycker det är helt ok faktiskt för hon vet väldigt väl att det bara är maskerad man får ha smink när man är så liten)

Kul hade de i a f och den här mamman var t o m välkommen att stanna kvar. Många andra föräldrar blev iväg-schasade av sina småttingar men mina ville gärna att mamma skulle vara med och det är jag oerhört tacksam för så länge det nu varar :)

Det var dans, lotterier, godis, chips, läsk, tipspromenad, tävlingar i bästa utklädnad och danstävlingar. Allt i kiosken kostade 5-10 kr och barnen hade en varsin slant att handla det de ville för och sånt tycker de ju är så himla kul. Egna pengar och att få räkna vad de ha råd att köpa. På slutet var det dessutom “tryckare” och båda mina små fick dansa med sina favoriter vilket också ledde till play-dates dagen efter med små turturduvor. Sååå gulligt att man smäller av och på väg hem i bilen (vi hade även med en liten vän till Emilia) var det full diskussion om vilka de var kära i, vilka de skulle fråga chans på, huruvida de fått kärleksbrev mm mm och ni kan ju ana vart mina mungipor var någonstans. :-)

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar