VivanDivan

VivanDivan

lördag 22 februari 2014

Testar glutenfri lasagne och tänder massa ljus

God kväll alla rara! Just nu sitter jag med ett glas rött, en miljard (more or less :-)) tända ljus och bloggar lite innan sista delfinalen i melodifestivalen kör igång. Ikväll tycker jag det är ett ruskigt starkt startfält och väldigt svårtippat. Håller dock en extra tumme för Alcazar som jag alltid tycker levererar.

IMG_3743IMG_3744IMG_3745IMG_3746

Ikväll testade vi något nytt här hemma. Glutenfri lasagne. T var iväg och köpte glutenfria lasagneplattor och jag tycker det blev riktigt gott. Inte alls så stor skillnad från “vanlig” lasagne. Den enda möjliga skillnaden var att det översta lagret plattor som alltid brukar bli sådär lite knaprigt blev inte det utan det var mjukt som resten. Lite synd då jag älskar det där knapret men man kan ju inte få allt :)

Vi hade i a f Sempers lasagneplattor och de var helt ok. Det gick åt två paket till en stor form. I övrigt gjorde vi som vanligt förrutom att det var maizena-redning istället för mjöl i béchamelsåsen.

7310100604590_fram01

IMG_3741IMG_3742

Nu laddar vi för mello. Kan tänkas att mannen fixar lite smarrig chokladpudding till det…mmmm, det sitter inte helt fel ju…

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar