VivanDivan

VivanDivan

onsdag 12 februari 2014

Tre ton smink…nej, det hjälpte inte…

God morgon mina vänner! Är ni pigga och glada? Det känns som måndag idag för mig men det insåg jag rätt snabbt att det var det ju inte. Onsdag och bara tre arbetsdagar den här veckan. Men inte kan jag precis känna att formen är på topp. Hostar och snörvlar och känner mig inte alls pigg faktiskt. Huvudvärken har redan krupit på fast jag bara varit vaken en halvtimme. Men jag gör ett tappert försök idag i a f och åker till jobbet. Tror inte jag smittar någon längre så det är ju bara min egen form som styr. Men hua så man ser ut efter nästan en vecka i sängen. Blek och glåmig och inte en färggnutta på kinderna. Ställde mig på vågen och –2 kg blev det så det var ju inte så mycket ändå med tanke på att jag knappt ätit något senaste veckan. Testade att lassa på lite smink men nej, blev inte mycket bättre av det så lite frisk luft och vitaminer skulle nog inte sitta helt fel :)

Men barnen var pigga och glada och förväntansfulla. Felix har ju inte varit i skolan på tio dagar så han var nästan lite nervös. Kul att de är friska och glada i a f. Det är huvudsaken. Vi vuxna kan ju proppa i oss ett par alvedon och låtsas vara pigga på jobbet men de små blir det ju så markant för om de inte är hundra…

Dagens idag blev i a f jeans G-star, top 2nd Day och kavaj HunkyDory. Skor Ash.

DSC_0764DSC_0765DSC_0766DSC_0767DSC_0768

Nu peppar vi oss för att göra stordåd idag eller hur?

Puss & Kram

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Ingen kan se att du mår dåligt...du är stunning!!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar