VivanDivan

VivanDivan

måndag 3 februari 2014

När man är liten och sjuk…

…då får man…

God morgon vänner! Det slog mig precis att ja, det är februari nu och givetvis slår sjukdomarna till. Vabruari it is och idag blir jag hemma med liten febrig prins som har hostat hela natten och är snorig och klagar över huvudvärk och ont i kroppen. Verkar som influensan kommit till skolan där han går så jag hoppas inte det är detta han fått. Minns förra året då både Emilia och Felix fick influensan och låg med jättehög feber i över en vecka var just den här tiden. Sen går visst vinterkäksjukan också och det vill vi INTE ha hit igen.

Men nu ligger vi i sängen jag och min lilla prinskorv och tittar på barn-TV (eller jag bloggar ju lite samtidigt) och äter frukost i sängen för det får man när man är sjuk. Strunt samma om det blir smulor i sängen…det bäddar vi rent sen. Nu är det viktigast att han äter så han blir frisk fort och har han önskan att äta i sängen så får han det…:) Vad man mer får göra när man är liten och sjuk är att lyssna på saga när man vill och önskar, tittar på TV hela dagen, strunta i att klä på sig om man vill, bli buren till toaletten när man blöder näsblod (ja, han gjorde det här för en stund sen och orkade inte gå själv lille plutten). Och ja, jag klemar med mina barn när de är sjuka för jag vill underlätta så mycket jag bara kan när de mår dåligt. Är väl det minsta man kan göra. :)

DSC_0748DSC_0747DSC_0750

Bilderna ovan tog jag igår kväll när han låg och sov i soffan så sött. Lille prinsen vad jag älskar dig…

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar