VivanDivan

VivanDivan

onsdag 26 februari 2014

När man är sjuk på sin födelsedag

Idag är det ingen vanlig dag! Nej, inte det minsta för idag är det Emilias 8e födelsedag! Tänk, för åtta år sedan låg jag och hade så ont att jag trodde att jag skulle dö. Hon var inte snabb ut min lilla tjej inte. TRE dygn tog hon på sig och jag fick åka emellan förlossningen och hemmet tre gånger tror jag. Åkte in på kvällen och fick morfin och sömnpiller så att jag fick sova för jag hade bara pinvärkar som inte gav något. Och jag lovar, det finns inte ett enda bedövningsmedel jag INTE testat. Ingen naturlig förlossning här inte utan körde hela racet med akupunktur, lustgas, epidural (som fick fyllas på tre gånger och hade hon inte kommit ut efter den sista hade jag inte fått någon mer påfyllning) mm. Till slut fick de dra ut henne med sugklocka så hon trivdes där inne i mamsens mage :)

Och tänk att detta är åtta år sedan…herrejisses vart tog åren vägen. En stor ung dam som går i ettan, har helt tomt på tänder i munnen, har nyss lärt sig läsa och är så duktig, glad, sprallig och rar liten tjej omtyckt av alla sina små vänner.

Men idag är hon inte så kaxig min skrutta. Vaknade imorse med 39.8 i temp och har klagat över huvudvärk å det grövsta hela dagen. Hon orkade inte ens öppna paketen imorse utan vi var tvungna att ge henne lite alvedon först så hon piggnade till. Lilla gumman och det var precis samma sak förra året kom vi på. Då var hon också sjuk. Så idag har vi spenderat dagen i sängen. Felix ville också vara hemma och vi har spelat lite spel, pysslat lite och målat i nya målarböcker. Jag har också hunnit jobba vilket var ett absolut måste då jag har en deadline på fredag. Ska sätta mig en stund ikväll också när de små sover.

Här kommer lite bilder från hennes morgon…

DSC_0181DSC_0184DSC_0185DSC_0186DSC_0188DSC_0189DSC_0190DSC_0191DSC_0193DSC_0194DSC_0196DSC_0197

Presentpapper och snören köpte jag på Lagerhaus. De har sååå mycket fint till kalas och paket så det är dagens tips. De små korten scrappade jag lite snabbt imorse och det är presentkort på att gå på bio och se Tingelingfilmen och ett par örhängen. Hade tänkt överraska henne idag och hämta tidigt och gå på premiären av filmen och sen in på guldsmeden och välja ett par nya örhängen men det gick ju inte idag så då blev det små presentkort på det istället. Vi får ta det när hon är frisk helt enkelt…

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar