VivanDivan

VivanDivan

torsdag 19 december 2013

Pepparkaksbak del 1…

God morgon kväll vänner! Hur har ni det? Sista dagen för mig nu innan jul och det ska bli såååå himla skönt att vara ledig ända till den 7e januari. Yeyyyyy känner jag för jag tror verkligen jag har varit i behov av lite ledighet då jag känner mig lite slutkörd efter en intensiv höst. Så nu blir det lite laddning med familj, mys och bara ta det lugnt i två veckor och lite till.

Nu i veckan har vi bakat pepparkakor hemma. Jag har aldrig gjort egen det och gjorde det inte det här året heller. Köpte faktiskt från ett bageri i stan så det är ju näst intill hembakat eller hur? :) Meeen, dock inte glutenfritt så jag fick plågas lite av doften när vi bakade. Dels av den färska degen som ju smakar så gott och dels av de färdiggräddade pepparkakorna som jag ju inte kunde äta. Men men, vad gör man inte för sina små? Nästa år ska jag hitta ett glutenfritt recept tror jag…

DSC_0800DSC_0801DSC_0802DSC_0803DSC_0804DSC_0808DSC_0805DSC_0807DSC_0809DSC_0815DSC_0816

Ja, det var kväll 1. Kväll två får ni se senare för då skulle det dekoreras och göras hus….:-)

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar