VivanDivan

VivanDivan

måndag 16 december 2013

Balettuppvisning och en familjestund på stan

God kväll raringar! Nu har vi precis klarat av årets pepparkaksbak. Eller ja, det är ju det roligaste kvar…att dekorera dem med kristyr och strössel. Men det får vi ta imorgon för nu blev klockan så mycket.

Börjar verkligen kännas att det är sista rycket inför jul nu. Även på jobbet då möten skjuts till efter nyår och alla vill bara göra klart det de håller på med och inga nya projektuppstarter. Men det är rätt skönt så det inte blir så stressigt den här sista veckan. Tog en liten tur på stan på lunchen och kikade på lite kompletterande julklappar. Har några kvar men snart så är det helt klart. Sååå skönt :-)

Tänkte jag skulle visa lite bilder från lördagens balettuppvisning på stan. Hade tänkt fota på innebandyavslutningen också men det hanns liksom inte med då jag ju är tränare också så tyvärr no pics. Men på baletten stod jag med kameran i högsta hugg. Tyvärr kan jag inte visa så många bilder här då det är massa andra barn med men några har jag valt ut och suddat lite ansikten.

DSC_0676_2DSC_0684DSC_0685_2

Are you talking to me?

DSC_0695_2

Efter baletten tog vi en lunch på stan hela familjen. Det är mysigt värre tycker jag….och de andra också :)

DSC_0704DSC_0706DSC_0708DSC_0709DSC_0711DSC_0713DSC_0717DSC_0719DSC_0723DSC_0724DSC_0725DSC_0726DSC_0727DSC_0729DSC_0730

Jag valde Caesar-sallad och bad specifikt om att de INTE skulle lägga på brödkrutonger. Ser ni nedan vad som toppar salladen? Fick faktiskt lov att gå tillbaka och be om en ny för det var brödsmulor över hela salladen och det går ju inte för min gluten. Tydligen extra viktigt nu innan det läkt att inte fuska under några omständigheter och då får man bli den besvärliga kunden men hade de lyssnat på vad jag sa från början hade de ju inte behövt göra en ny…

DSC_0734

Klart man måste ha efterrätt också. Lussekatt till Felix och maräng till Emilia

DSC_0735

DSC_0736DSC_0737

…och en kopp chai-te (hur stavas det?) till mamman

DSC_0739

Bilderna får tala lite för sig själva. Jag har en oerhört spexande och framåt dotter och en lite mer försynt och försiktig son. Tycker det speglar sig rätt bra i bilderna här :) Fantastiskt att de är så oerhört olika som individer och det märks mer och mer ju äldre de blir. Sååå glad att jag får vara deras mamma (och ja, jag tjatar om det men så är det ju). Så nu ska jag gå och pussa och krama på dem och sen blir det godnattsaga…

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar