VivanDivan

VivanDivan

onsdag 11 december 2013

Att man aldrig ska hitta det man söker….minnet kortare än kortast…

God morgon vänner! Nu har jag farit runt här hemma i en halvtimme och letat efter Felix lucia-kläder. Imorgon ska de nämligen ha uppträdande på skolan och han ska vara tomte eller pepparkaksgubbe. Och den här mamman har inte alls koll på om vi har någondera av detta. Har hittat lucialinnen och tomteluvor till förbannelse samt tomte- och pepparkakskläder från storlek 80 till 98 men det känns lite litet kanske he he. Och jag minndes definitivt inte om det är en tomtestass vi har eller pepparkaksgubbestass eller båda. Men då serni, kom jag ju på att jag har ju bloggen. Min lilla dagbok så det var bara att gå tillbaka ett år och kolla (eller gick tillbaka två år faktiskt). Och förra året var han tydligen tomte och förrförra pepparkaksgubbe och den dressen såg stor ut så vi borde ha båda varianterna. MEN VAAAART???? Har ju ingen lust att köpa något nytt om vi har hemma nånstans. Phjuuuu, varför ska man alltid vara ute i sista stund? Men det ska nog ordna sig. Nu tar jag tag i letandet igen en stund innan det är dags att fara iväg till jobb och skola.

Under tiden får ni se mina spexande små troll innan julbordet de var på i söndags med mormor och morfar. Posera, det gillar de och jag tyckte förstås att de var väääärldens sötaste små ungar i sina nya finkläder. Felix i byxor och skjorta Name It och Emilia i kjol och top från Me Too och tights och pälsväst Kids Up. Pälsvästen är inte ny utan några år gammal faktisk men allt är från fina barnklädesbutiken Strands i Västerås. Såååå mycket fina kläder de har där och barnen har valt helt själva vad de vill ha på sig.

Det börjar så bra med att de sitter och står lite fint men sen ballar de ur och busar till det precis som barn ska :)

DSC_0516DSC_0520DSC_0522DSC_0523DSC_0526DSC_0527DSC_0529DSC_0530DSC_0531DSC_0533DSC_0534DSC_0535

Mina goa, underbara, älskade! Älskar er till månen och tillbaka hundra gånger om plus lite till…

Puss & Kram
/Vivvi

1 kommentar:

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar