VivanDivan

VivanDivan

söndag 15 december 2013

Har jag sagt att jag äääälskar parfym…två nya in da house

Hola campadres. Vilken otroligt skön dag jag haft idag. Förrutom att jag var ut en stund och fixade lite juligt på trappen med granris i krukor och balkonglådor, har jag varit inne och myst under en filt hela dagen. Barnen har lekt, Felix varit iväg på kalas och snart ska jag skjutsa Emilia på kalas också. T åkte iväg och tog rätt på en älg som blivit påkörd av en bil och blev tvungen att bli avlivad. Så han kom sen hem med tre stora lådor kött efter att de styckat den. Riktigt roadkill alltså :-). Men ack så gott att ha i frysen…

Upptäckte i veckan att jag nästan bara hade i stort sett tomma parfymflaskor här hemma och fick lite panik. Jag äääälskar verkligen parfym och har en massa favoriter. Gillar att ha ett par stycken samtidigt så man kan växla beroende på humör. Då känner man doften bättre själv också om man inte alltid har samma. Favoriter är Marc Jacobs och Escada för tillfället och har provat de flesta i deras sortiment. Nu var jag dock sugen på något nytt och var in i parfymbutiken i fredags och fick så bra hjälp av killen som jobbade där. Blev två nya sorter jag inte testat förut och oh my vad gott de doftar båda två. Den ena blev Eternity från Calvin Klein. Såååå himla fräsch och jag kan inte låta bli att gå och sniffa på min egen handled typ hela tiden….

DSC_0746

Sen fastnade jag för Roberto Cavallis Just Cavalli och de hade extrapris på en presentförpackning med både bodylotion och parfym så den slog jag till på.

DSC_0747

Den doftar också helt ljuvligt och nu är jag kittad ett tag framöver igen :-)

DSC_0749 

Tjolahopp vänner, nu ska jag nog kanske hjälpa min man lite i köket med köttet….eller nej förresten, jag får verkligen kräkkänslor när jag ser rått kött. Gott att äta tillrett men rått…nääää fy vad äckligt det är så han får tyvärr stå där själv stackarn…klarar inte av det helt enkelt… Så jag tar och kollar lite mer Twiligt tror jag istället…

Puss & Kram
/Vivvi

1 kommentar:

  1. Kan bara säga att ETERNITY har jag haft i över 25 år och jag bara älskar den.
    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar