VivanDivan

VivanDivan

fredag 27 december 2013

Ska den vara slut nu alltså…?

`God morgon! Så äntligen kom då julen ute…Just nu snöar det såna här underbart stora snöflingor och marken börjar bli vit. Efter veckor av grått och regn och mörker kom alltså snön. Några dagar försent kanske men ändå välkommen. Blir ju så mycket ljusare med lite snö på backen. Och det är en fröjd att kika ut genom fönstret faktiskt. Men samtidigt kommer det där årliga vemodet såhär när “julhelgen” är över. Visst är jag ledig men julen är ju typ slut. Många har nu bråttom att plocka bort alla julsaker men inte här inte. Här får gran, stjärnor och tomtar vara kvar så länge det bara går. Jag vill inte att det ska vara slut. Så himla kort tid man får njuta av allt det vackra. Tänk om december kunde vara dubbelt så lång :-)

Nåväl, ett tag till får jag njuta av mitt pynt…

DSC_0450DSC_0452DSC_0454DSC_0456DSC_0457DSC_0458DSC_0463DSC_0467DSC_0469DSC_0470

Igår var jag ju på bio gånger två och två riktigt bra filmer. Först Walking with Dinosaurs med Emilia och senare på kvällen The Hobbit – The Desolation of Smaug. Jag bara äääälskar Sagan om Ringen och The Hobbit och denna var precis lika bra som tidigare filmer i genren. Jag älskade varenda minut av de tre timmarna vi satt på bion och nu längtar jag till nästa år då den sista i trilogin kommer. Men att man ska behöva vänta så himla länge. Slutade ju så spännande och jag vill ha mer NU!

Dagen idag blir nog rätt lugn. Vi ska bygga lego, titta på julklappsfilmer och bara ha det bra. Dricka glögg, äta skinka tills vi får ont i magen och bara mysa. Det får man när man har jullov…

Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. God fortsättning Vivvi. Jag satt precis och tänkte samma sak kring julen när jag läste massa kommentarer om "nu åker julen ut" . Men liksom hallå vilken stress! Vad är det som är så gräsligt att behålla det kvar tänker jag. Alla har så bråttom jämt eller också vill de vara först... Har man barn tycker jag de ska få känna att jul = jullov. Jag och sonen ska ta och se Hobbit nr 2 nån dag, far i huset fattar nada av sådana filmer :) kram Milla

    SvaraRadera
  2. Tycker det är sjukt med att slänga ut julen nu.
    Hur kunnig är man om traditioner då?! Men visst man måste ju inte följa trad. men måste man klaga då? (Menar inte dig Vivan!)

    Och oavsett traditioner: om man nu vet att man tröttnar fort: varför sätta upp juldekorationer i november eller 1 dec??
    Här åker stjärnor och adventsstakar upp till första advent. Resten åker inte upp innan några dagar före jul. Så jag njuter ännu!

    Traditionen säger att det är tjugondag Knut som julen åker ut....När Knut har namnsdag alltså. Då ryker mitt julpynt. Andra får naturligtvis göra som de vill, men varför basunera ut det som om det vore fel att ha kvar grejerna?!

    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar