VivanDivan

VivanDivan

fredag 28 mars 2014

Fira leopard…kan man annat än älska’t

Halloj alla glada! Nu har vi precis ätit en av mina absolut bästa fredagsmiddagar. Enkelt, gott och funkar alltid (även om jag mot slutet av sommaren blir lite trött på det). I vilket fall som helst, grillad fläskfilé, pommes frites, tzatsiki och grönsallad med sommarsmak i form av rödlök, ost, gurka och äpple. Sååå himla gott är det just de där första gångerna på grillsäsongen….:)

Den här helgen har vi verkligen fullspäckat schema. Imorgon är det först innebandy för båda småttingarna och sen är det barnens dag i badhuset med massa roligheter och det ska vi ju försöka gå på. Hinner vi ska vi även försöka jobba lite i trädgården…kratta lite löv, få upp studsmatta mm. På söndag är det fortsatt trädgårdsarbete på agendan, Emilias jazzdans, Felix freerunning och så måste jag jobba lite. Jo, så ser vår helg ut och det blir späckat. Ska dessutom få in en grillning till imorgon kväll och då blir det “bear can chicken” som jag aldrig testat men det verkar så gott. Blir det bra ska ni få receptet här det lovar jag…

Men nu först lite fredagsmys med mina små. T åkte över till en kompis för lite killhäng och jag och småttingarna laddar med en jätteskål vindruvor för att kika på Let’s dance som börjar snart. Men jag var ju tvungen att kika in lite här också för min dagens som bestod av en halvny blus från Fira. Kan man annat än älska detta märke? Sååå underbara blusar och toppar de gör. Har flera stycken och de är så sköna och fina. Denna i leopard köpte jag på Tullhuset när den kom men jag har sparat lite på den för den känns så vårig. Och som ni vet så äääälskar jag leopard…går inte att få för mycket av det mönstret inte…Till blusen har jag jeans Just R och skor Ash

DSC_0170DSC_0171DSC_0176DSC_0177DSC_0180DSC_0182DSC_0183DSC_0184DSC_0185DSC_0189

Det ser verkligen soligt och fint ut på bilderna men gudars vad jag frös. Minusgrader imorse och riiiiktigt kallt trots solen. Men i helgen ska det tydligen bli dundervärme med uppemot 17 grader…vore väl härligt eller hur?

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar