VivanDivan

VivanDivan

tisdag 18 mars 2014

En skogspromenad som ger boozt

God morgon vänner! Fortfarande kallt här men snön som kom igår natt har nästan helt försvunnit. Totalt meningslöst alltså att den kom…

Fick för mig nu att det var onsdag men det är ju för sjutton bara tisdag idag och nu får jag helt plötsligt jättebråttom att packa iordning balettpåsen till Emilia och gympakläder till mig och Felix. T ska iväg i eftermiddag/kväll så det blir en sån där lite stressig kväll då jag och Felix bör vara i gympahallen runt halv fem för att rodda iordning. Gympan börjar sen 17 och Emilias balett 17:20 så jag får åka ifrån en stund innan gympan börjar och lämna henne och så snabbt tillbaka. Hon får då sitta och vänta en stund men det är en klass före hennes så det brukar sitta föräldrar jag känner igen utanför salen också så det är inga problem. Jag brukar också lämna min ena mobil till henne så att hon kan ringa mig om det är något. Men ändå känns det lite läskigt att lämna sådär tidigare än det börjar. Hon får dessutom sitta och vänta en kvart efteråt för hennes balett slutar 18:20 och gympan 18:30. Phjuuu, tisdagar är ett pyssel när jag är ensam men samtidigt är det skönt att de har aktiviteterna samtidigt så är det gjort sen :)

Att gå i skogen är för mig en riktig frihet. Jag känner mig lugn, harmonisk och får sån där riktig feelgoodboozt av det. Fattar inte att jag inte ger mig ut oftare för jag njuter verkligen av det. Behöver inte vara så märkvärdigt, bara gå och strosa eller vill jag kombinera kan jag ju springa eller ta en powerwalk. Men i söndags åkte jag och barnen in för att bara promenera lite och kika om det kommit några vårblommor. Helt fantastiskt var det ute. Lite kyligt men samtidigt sken solen och fåglarna kvittrade så det kändes verkligen som vår…

DSC_0640DSC_0642DSC_0643DSC_0644DSC_0645DSC_0646DSC_0647DSC_0649DSC_0650DSC_0651DSC_0653DSC_0654DSC_0655DSC_0656DSC_0660DSC_0662DSC_0663DSC_0664DSC_0665DSC_0666DSC_0667DSC_0674DSC_0677DSC_0678DSC_0679DSC_0681DSC_0682DSC_0683DSC_0686DSC_0688

Inte mycket till vårblommor såg vi dock. Ett par ynka små blåsippor bara. Lite tidigt än kanske. Men fick med en näve blåbärsris hem i a f. Har blandat med fina rosa tulpaner i en vas och så har jag placerat ut det som blev över i vaser på andra ställen i huset. Köpta blommor i all ära men egenplockat som naturen bjuder på slår nog allt :)

En eftermiddag av ren njutning mina vänner och det gör vi om snart hoppas jag…

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar