VivanDivan

VivanDivan

lördag 15 mars 2014

En eftermiddag med coolaste lilla bruden

Halloj! Paus i Gladiatorerna och jag passar på att kika in lite snabbt här till er. Måste ju bara berätta lite om min och Emilias eftermiddag tillsammans. Både jag och mina barn älskar att gå på bio och när vi ska göra något speciellt faller ofta valet på just bio och idag stod TIngeling och Piratfén på agendan. Vi skulle ju ha gått redan på hennes födelsedag men så var hon ju sjuk så då lovade jag att vi skulle göra det en annan dag och idag var en sån passande dag. T skulle åka med stora E på fotbollscup och Felix ville vara hemma hos mormor och morfar och bli lite bortskämd så jag och Emilia for iväg till storstan och mös lite bara hon och jag. Jag hade lovat henne en ny “skinn-jacka” (inte riktigt skinn kanske men…) och så skulle vi titta efter överdragsbyxor och gummistövlar. De två sista hittade vi inte något alls så det blir till att nätbeställa istället men skinnjacka slog hon till på i a f. Vi var runt både till Lindex, KappAhl, H&M och nån mer och hon var väldigt bestämd med vad hon ville ha så det var inte lätt. Men på H&M hittade hon vad hon sökte och till ett bra pris så det var ju toppen toppen :)

Sen åt vi en god lunch och så bion förstås som var kanonbra. Får fem VVVVV av oss och verkligen en jättefin film. Spännande men inte otäck, bra musik, rolig och vackra bilder. I 3D förstås som ju gör upplevelsen ännu bättre…

Här kommer en bildkavalkad av vår dag…

DSC_0556DSC_0557DSC_0558DSC_0561DSC_0562DSC_0563

Emilia fick en liten handväska av mig från London som jag köpte på Primark för 6£ och den är en riktigt kär sak redan. Hon har haft den till skolan hela veckan och givetvis skulle den med när vi hade tjejdejt. Ser ut som en liten Mulberry Mini-Alexa och hon älskar den verkligen. Lilla snuttan…

DSC_0566DSC_0568DSC_0572DSC_0573DSC_0574

Liten nöjd tjej med ny scarf, solglasögon och skinnjackan med lilla väskan på armen förstås…

DSC_0576DSC_0577DSC_0578DSC_0579DSC_0580DSC_0581DSC_0582DSC_0584

Min underbara goa lilla tjej som blivit så stor. Idag får hon stå för dagens outfit som förutom skinnjackan från H&M bestod av sjal, top och jeans Lindex, skor PAX och mössa SKRW. Vad som fanns i mammans lilla shoppingpåse från MQ får ni se imorgon :)

Nu back to the Gladiators…

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar