VivanDivan

VivanDivan

fredag 17 september 2010

Velourduellen: Blingo vs OddMolly

Jaha, då var det dags. Blingo utmanar Odd Molly i velourdjungeln. Odd Mollys klassiska Fonda dress mot Blingos velourtunika från höstens kollektion. Jag har båda så här kommer mina likheter och skillnader:

Utseende generellt: Går faktiskt inte att se så stora skillnader. Det som skiljer är väl egentligen att OddMolly satt mollydollars (små metallknappar) i ändarna på banden. Annars är det bara detaljer som skiljer. OddMolly har en broderad fjäril på ryggen medans Blingo har en snöstjärna. Se bilder.

Kvalitet: Tycker faktiskt Blingotyget känns som högre kvalitet men då inte sagt att OddMolly har dålig. Båda är mjuka och sköna.

Storlek: Här kan jag bara säga att OddMolly strlk 1 som jag har är i stort sett identisk med Blingo strlk S.

Lyxkänsla: Här vinner faktiskt OddMolly då man ju liksom går och vet om att man har en Molly på sig. Tyvärr måste jag säga att märket här spelar in lite.

Pris: Här vinner Blingo med hästlängder. 599 kr mot 1699 kr för en Molly Fonda gör ju Blingon definitivt mer prisvärd.

Färger: Blingotunikan finns ju bara i grått medans Fonda dressen ju varje år kommer tillbaka i nya färger. I år tror jag det finns vintage chalk, almost black, lite indigo, dark indigo, military och cabaret om jag inte kommer ihåg fel vilket ju gör att alla kan hitta sin färg. 

Här kommer lite bilder (Fonda i chalk och Blingo i Grått)....














Slutsats: Jag älskar båda plaggen och måste ju erkänna att jag är lite sur på Blingo som gjort en ren kopia och inte kommit med något eget men trots allt är det en bra "kopia" med bra kvalitet till ett bra pris och jag känner inget dåligt samvete för att jag har en i garderoben. Men Odd Mollyn är också en favorit och jag tor inte att jag köpt min sista Fonda dress....

...och därmed blev det OAVGJORT! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar