VivanDivan

VivanDivan

tisdag 21 september 2010

Färga en OddMolly...häda eller?

Idag satte jag på mig min OddMolly Arouet blouse i lilac som jag köpte på rea av ren impuls i våras men aldrig använt. Vet faktiskt inte varför jag köpte den. Det är ju en otroligt välarbetad och vacker blus men jag trivs inte i modellen tror jag och framför allt inte i färgen. Så kom tanken att jag kanske kunde färga den svart....får man det med en OddMolly eller blir det ramaskri ute i Mollyvärlden då. Kanske inte ens blir snyggt och då har man slängt bort 1500 kr. Nypris på blusen tror jag ligger på runt 2000 kr. Om det inte varit en OddMolly, hade jag köpt den då? Vete katten...alltså är jag nere i märkesträsket big time....Eller ska jag sälja den på Tradera? Har aldrig varit inne i den svängen att sälja kläder men har funderat på det ett tag, speciellt som jag har en massa barnkläder som är urväxta men ju i jättefint skick. Såg att andrahandsvärdet på vissa märken är rätt högt och då kan det ju vara värt lite jobb istället för att de ligger och skräpar i nån garderob eller på vinden. Hmmm får se hur jag gör.....Lite bilder i a f så kan ni avgöra själva om jag passar i den eller inte.

Blus: Odd Molly Arouet Blouse i lilac strlk 1
Jeansleggins: G-star
Stövlar: Friis & Company






Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Behåll o använd Vivvi, den var jättefin på dig!
    Om du vill sälja barnkläder så gå in på loppi.se och kolla!
    Ses på lördag! Kram Hella

    SvaraRadera
  2. Tack Hella! Vad kul att du läser min blogg. Ha det gott så ses vi på lördag.
    Kram/Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar