VivanDivan

VivanDivan

måndag 22 juli 2013

Härligt med sommar och bad

God morgon sötnosar! Usch, inatt har T haft över 40 graders feber och inte alls mått bra. Lite oroligt är det ju med tanke på att han aldrig är sjuk annars men förhoppningsvis börjar penicilinet verka idag så han blir piggare. 

Men han behöver nog lite lugn och ro så jag håller här på att göra iordning matsäck och packa badväskorna och så far jag och barnen iväg och badar. Bestämde "dejt" igår med finfina kusinen och hennes två busar så det blir kul. Vädret ser verkligen ut att bli strålande så solskyddsfaktor packad så vi inte bränner oss :)

Och en dag vid poolbadet blev det ju igår också även om vi bara var där några timmar. Jag föredrar faktiskt pooler framför sjöar av den anledningen att det känns renare och just vid det här badet vi brukar åka till är det så perfekt med gräsmattor så man kan ligga alldeles vid poolen och hålla koll på de små när de badar. Det finns duschar med varmvatten så de kan värma sig när de blir kalla och framförallt är det perfekt för den aktivitet vi håller på med den här sommaren....att lära de två små att simma. Sååå mycket enklare i en pool där man kan stå själv på lite djupare vatten medans de övar samtidigt som de ser botten och har tryggheten i att veta hur djupt det är. De mååååste verkligen lära sig den här sommaren för alla simskolor i den här pyttestan går vid jätteknasiga tider mitt på dagen och det är ju jättesvårt för oss som pendlar att åka ifrån jobb och så.

När vi kom till badet var vi dock helt ensamma. Inte en kotte var där och jag trodde först det var stängt.


Emilia hade för dagen satt på sig en gammal klänning som jag köpte när hon var typ 2-3 år. Ni kan ju tänka er hur lång den var då.

Kanske i kortaste laget men vad sjutton, spelar ju ingen roll till stranden


Vi har alltid en stooor flaska vatten med oss. Behövs i värmen


Kidsen var snabbt ombytta och redo för bad. Rutschkanan är ju sååå kul när man är liten



Felix är modig


Men lite kallt var det allt


Emilia vill testa stora poolen direkt. Helt ensam i stora poolen är hon


Men Felix kommer strax efter


Jag hade inte hunnit packa någon matsäck så det blev pizzor i kiosken. Misstänker att det är såna där Billys men de var riktigt goda...


Lunch


Sen var det full fart i vattnet igen. Felix körde både armpuffar och simdyna i början men de börjar bli modigare nu och vågar ta av sig om jag håller i dem så snart så kommer det nog...


Emilia har kommit lite längre och det lustiga är att hon simmar helt perfekt med huvudet under vattnet. Nu måste hon bara våga lyfta huvudet och inse att det funkar då med


Mitt lilla vattendjur som inte är uppe på land många minuter när vi är och badar


Badringen har hängt med i måååånga år men förhoppningsvis är den snart ett minne blott.


Efter ett tag kom det dock lite fler folk så vi var inte helt ensamma hela tiden :)


Själv är jag inte något vattendjur och sitter helst på poolkanten och övervakar och plaskar lite med fötterna i vattnet


Nu tror jag faktiskt att makaronerna till pastasalladen jag håller på med är klara så nu ska jag sätta lite fart här. Ha en finfin dag mina vänner

Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag med bad o bus. Trist att T inte mår bra, hoppas verkligen att medicinen hjälper. Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste ditt inlägg om att du funderar på att sluta blogga, det går icke....Det är ett härligt beroende att kika in till dig varje dag så för att jag inte ska få abstinens är det en självklarhet att du måste fortsätta......Skämt å sido, har kikat in till dig läääänge långt innan jag själv började blogga, du är en stor inspirationskälla o en härlig "diva" så jag hoppas verkligen att du fortsätter i samma stil. Många kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Ser ut som att ni har haft en underbar dag. Mannen var iväg till utepoolerna idag mendan jag var i grannstaden och fixade med mina extensions. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar