VivanDivan

VivanDivan

måndag 8 juli 2013

Enklaste pastasalladen och det var väl tur…

Halloj igen! Här har nyss “vattenmannen” (rörmokare tror jag att han är eller nåt sånt) varit här och kikat på brunnen. Pumpen är tydligen slut men vattnet har börjat komma tillbaka så imorgon får vi en ny pump och så har han bytt ut vattenfiltreringsapparaten också. Så för tillfället har vi rent dricksvatten men inte mycket till tryck så vi far hem till mina föräldrar i eftermiddag och duschar. Men imorrn så rockar vi igen med fullt tryck förhoppningsvis. Fick också ett tips på hur man kan göra rent vattnet som är i poolen redan så det ska nog också ordna sig. Bra va?

Och tur för mig att jag gjode en jätteskål med pastasallad igår som räckte till mig och barnen nu till lunch då det är lite svårt att laga mat utan vatten. Ett tips om ni får grillat kött över. Koka pasta, i med lite frysta grönsaker av valfri sort och skär ner köttet i bitar. Toppa med Fetaost och servera med en enkel dressing. Helt perfekt att ha med på stranden och ett ytterligare tips är att inte koka grönsakerna utan ha i dem direkt som de är direkt från frysen. Då hjälper de till att hålla kylan i kylväskan och blir perfekt tinade några timmar senare :)

DSC_1183DSC_1184

Enkelt och perfekt picnick-mat eller när man inte har något vatten och har färdigt i kylen :)

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar