VivanDivan

VivanDivan

lördag 27 juli 2013

Fortsätter singelmammma-semestern

God morgon vänner! Usch vad ledsen jag var igår! Och orolig förstås för min T som ligger hemma sjuk och inte kunde ansluta  till oss igår. Vi tog ändå beslutet jag och de små att ta tåget upp till Norrköping och fortsätta semestern. Mer strul dök upp förstås då SJs bokningssystem var nere och vi kunde inte köpa biljetter. Men det löste sig och kvart över fyra på eftermiddagen kom vi iväg! Men först hann vi med lite mys och shopping i Vimmerby. Hade ju packat minimalt med kläder då T skulle tagit med påfyllning så jag och Felix behövde shorts och jag trosor. En mysig lunch på torget hann vi med också med min fina vän som vi fått bo hos under vistelsen i Vimmerby :-)


Fina Stadshotellet i Vimmerby


Grekisk sallad...


Och ett glas vitt unnade jag mig


Barnen åt köttbullar


Emilia hälsar på Astrid


På tågstationen med allt vårt pick-och-pack vid gott humör



Felix med ny "mysse" och "bysse"


Och Emilia i nya Madickenhatt


Alltid så glada och skötsamma trots strul


På tåget äntligen och äventyret fortsätter mot Norrköping




Väl framme checkade vi in på Scandic City som var bokat sen länge. Hungriga som få slog vi till på buffé signerad Jamie Oliver med speciell barnmeny som älskades av de små! Scandic är verkligen toppen när man reser med små


Jättegod rödspätta valde mamman


Barnen åt jätteköttbullar med spagetti, pizza och minihamburgare



En trots allt glad mamma men gräsligt trött! Inte helt lätt att åka på tågsemester med två barn trots att de sköter sig exemplariskt...


Huvudvärken kom som ett brev på posten förstås men vi kröp isäng rätt tidigt och idag är den borta...men innan sängen blev det ett dopp i jacuzzin uppe på takterassen....sååå mysigt


Fin utsikt över Norrköping





Kvällen avslutades sen med en överlycklig Felix som tappade sin allra första tand som varit lös ett par veckor! :-)


Lilla risgrynet som han inte ville lägga i nåt glad åt tandfeen inatt inte utan vill spara tills han kommer hem ifall tandfeen inte skulle hitta hit :-)

Nu ska jag väcka de små och så blir det hotellfrukost och sen Kolmården...

Puss & Kram
/Vivvi

























1 kommentar:

  1. Då är vi nära varandra! Åker precis förbi Norrköping. Hade tänkt att gå på Kolmården men det hinns inte med denna gång, får bli en annan gång!
    Hoppas ni haft en härlig dag.
    Kram, Me and I.

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar