VivanDivan

VivanDivan

måndag 15 juli 2013

Emilias underbara marängtårta

God morgon mina vänner! Ni kanske märkte att gårdagens inlägg egentligen var skrivet i förrgår? Det beror på den himlans dåliga täckningen här, försökte om och om igen innan det till slut poppade iväg :-)

Nu har min käre man lämnat oss här för att åka hem och jobba. Fy så trist det är att han inte får vara ledig nånting i sommar :-( Men vi får väl lov att klara oss och roa oss bäst vi kan. Idag ska vi åk på lite utflykt och titta på en blå grotta som ska finnas här i närheten. Superspännande tycker de små efter en heldag inomhus igår med ruskväder. Själv blev jag riktigt dålig i förrgår kväll med feber och värsta magkramperna! Riktigt läskigt att ha så ont men febern försvann igår och magen blev bättre så jag vet inte vad det var...

...kan inte varit min dotters underbart goda tårta hon bakade igår i a f. Såååå himla god. Vi hade äggvitor över från dagen innan så hon ville baka marängtårta. Sååå enkelt, 3 äggvitor, 1,5 dl socker, 5 droppar citron och en påse rostade mandelspån. Vispa ihop äggvitorna med citron till hårt skum. Vänd sen i socker och mandelspån. Klicka ut på en plåt och in i ugnen på 125 grader i ca 60 min.

 Låt svalna och dekorera bottnen med rikligt med vispad grädde, riven helnötchoklad samt vinbär och smultron! 





Hon gjorde allt själv (under övervakning förstås), t o m disken 😄


Sååå god och "kockan" själv gav den också högsta betyg 


Min lilla bagare 😍

Puss & Kram
/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar