VivanDivan

VivanDivan

lördag 1 december 2012

Postförskott i lådan direkt, present och ivriga kalenderkids…

God morgon alla söta. Jag uthärdade gårdagen trots lite hmmm magproblem efter skaldjuren och det lugnade sig rätt fort men hade lite svårt att få i mig så mycket mat igår så jag var lite matt igår kväll. Men oj vad skönt det var att komma hem. Två ivriga små som hade massor att berätta om vad de gjort de två dagar jag varit borta. Och min älskade man tyckte nog att det var lite synd om mig efter matförgiftnings-dramat så han hade köpt en present till mig som gjorde mig sååå glad…

DSC_0108

Det absolut bästa jag vet och ett måste till julen. Paradis chokladask. Jag äääälskar verkligen sån choklad och det känns så lyxigt med de små pralinerna i asken. Tack älskade T, det behövde jag även om jag ännu inte öppnat den för min mage skulle nog inte må så bra av att moffa choklad :)

DSC_0109

Kändes också lite mysigt att komma hem och det var adventsmysigt i köket i a f. Satte upp de nya stjärnorna från Watts & Veke i onsdags just för att jag ville ha lite julmysigt i köket när jag kom hem. Resten av stjärnora och stakarna ska upp idag :)

DSC_0105

Barnen fick också sina kalendrar igår kväll som de var väldigt ivriga med imorse. Återigen fick de välja om de ville ha paketkalender eller någon “färdigköpt” som de fick förra året och de tyckte det var så kul med de färdiga så de valde den varianten igen (till min stora glädje för oj vad svårt det har varit med de där egengjorda paketkalendrarna. Galet svårt att hitta vettiga små pryttlar att slå in). Så iår blev det Lego och klockan 06:00 var de uppe för att öppna första luckan. Felix var dock lite besviken att han inte får öppna nån mer förrän imorgon :)

DSC_0104

Men vi plockade fram det andra legot och så ligger de och bygger och drömmer om innehållet i sina kalendrar

DSC_0107

Själv ligger jag i soffan och ska unna mig att ta det lite lugnt nu på morgonen och titta på en film. Ser ni det lilla ljushuset på bordet. Såååå gulligt tycker jag. Hittade det på en butik i Västerås som heter Dimoda och de har sååå mycket fint…

Och just det, igår fick jag ett paket i brevlådan som jag beställt till postförskott. Riktigt skumt och nu vet jag ju inte hur jag ska betala det? Var ju ingen faktura med i paketet för leverantören hade väl tänkt jag skulle betala när jag hämtade ut det men Posten måste ha gjort nån stor miss här. Hur gör man då? Nån som varit med om detta?

untitled

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad adventsmysigt ni har det. Det där lilla runda huset var så fint och roligt med adventskalenderpyssel
    Råkade ut för samma sak men det kom en faktura med posten några dagar senare i stället.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Har precis de kalendrarna till mina barn också! Mycket uppskattat här också! =))
    Angående paketet så tror jag att det kommer en faktura i brevlådan, har nog blivit en miss från posten!

    SvaraRadera
  3. Vilket sött litet ljushus....jag har flera stycken i olika storlekar.
    De färdiga kalendrarna är bra...barn-barnet ( det äldre) fick ett Star-wars-lego.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni har det:) Skulle tro som de andra skriver att det kommer faktura i stället.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har du inte fått fakturan på din mail? det fick jag när jag beställde från interflora.. mvh jenny

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar