VivanDivan

VivanDivan

torsdag 20 december 2012

Odjuret - varför skulle jag titta på den?

God morgon bloggisar! Igår kväll lade jag mig i sängen med datorn i knät och tittade på Odjuret som visades på SVT här tidigare i veckan. Handlar om en familj där den femåriga dottern blir mördad av en otäck pedofil. Det leder sedan till att pappan i familjen tar lagen i egna händer och konsekvenserna av det. Och usch vilken klump i magen jag hade efteråt. En förälders värsta mardröm och filmen berörde mig oerhört. Så till den milda grad att jag mådde riktigt dåligt efteråt och nästan ångrade att jag sett den. Var tvungen att gå in i de små kottarnas rum efteråt och krama dem riktigt länge bara för att jag älskar dem så oerhört mycket…

Klarar man av den här typen av starka filmer som berör ända in i själen tycker jag ni ska se den för den var riktigt bra men är ni som jag som mår dåligt av den här typen av filmer kan jag inte rekommendera den….Lät konstigt men samtidigt som den var bra var den ohyggligt jobbig…Man funderar på hur man själv skulle reagera och agera om man hamnade i den ohyggliga situationen att någon “tog” ens barn ifrån en på det sättet…..kan faktiskt inte svara på den frågan själv…

Nån som har sett den redan?

Lättar upp den här grav-stämningen nu med en dagens outfit. Klänning och underklänning By TiMo, kofta Odd Molly Impulse wrap cardigan i lite grey strlk 1, jeans G-star och stövlar Art

P1260340P1260335P1260339P1260337P1260338P1260341P1260342

Nu kör vi i a f sista arbetsdagen här innan jul och som vanligt tycker jag allt känns lugnt nu på morgonen men i eftermiddag kommer den där Murphy (Murphys lag om att allt som kan gå fel gör det) och så får man sitta och ha panik och stressa för att få klart…det slår aldrig fel…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Usch- sådana filmer klarar inte jag!!!

    Snygg du är!!! Alltid ljuvliga combos...

    Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer helt. Filmen var bra, men usch så jobbig. Nu är ju mina pojkar stora, men då blir oron en annan och i andra situationer. Kram!

    SvaraRadera
  3. Läser ikapp lite och önskar dig en riktigt God Jul!
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar