VivanDivan

VivanDivan

lördag 29 december 2012

Två hjortar smashade samma dag….

Halloj därute! Alltså otur är nog mitt mellannamn. Gaaaah vad irriterad jag är här hemma just nu. Ni kanske minns min fina hjort från House Doctor som jag ställt på min adventsljussatke i köket.

DSC_0157

Den stod så fint där och jag tyckte så mycket om den. Är typ slutsåld överallt och jag var så glad när jag lyckades norpa den sista de hade på Tullhuset. Hade velat haft en med horn också men det har jag inte lyckats hitta…

Men så idag skulle jag äntligen fixa dit förlängningssladden på kökslampan över bordet och det var ju bara upplagt för katastrof. Viftade till med lampan när jag lyfte ner den och PANG….hjortskrället åkte i golvet förstås…

DSC_0061 (2)

Ett ben gick av och båda öronen varav det ena gick i småsmulor. Så fram med min bästa vän som jag är storkonsument av…Karlssons klister och pussel pågår…Benet och ena örat på plats och försöker få dit det andra i etapper men tror nog inte  det blir så bra tyvärr Sad smile

Och inte nog med det, har två fina hjortar på vardagsrumsbordet också som jag hittade på Interflora här i stan (vet inte märket) men lika söta som House Doctor hjorten tyckte jag. Men när småttingarna busade imorse for en kudde rakt på den ena som for i golvet och blev halshuggen. Suck, fram med limmet igen. Dock tror jag den blev rätt ok då den bara gick i två delar…

DSC_0063 (2)

Ja, så går det till hemma hos oss typ jämt. Varenda vecka är det något här som går i kras….Klumpiga familjen och den här mamman är nog värst…

Nu ska jag fortsätta med min kalkon

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

14 kommentarer:

  1. Hej
    Kolla på my tivoli, de har hjortarna i alla fall.
    Ha en trevlig helg
    Kram
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Louise! Tyvärr är de slut på My Tivoli, har redan kollat :-( Och tack för att du fick mig att inse att jag skrivit fel djur :-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Hm undrar om vi kan vara systrar på något mysko vis??? Jag förstör, spiller och snubblar mer än som borde vara tillåtet :))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. He he, kapp det där låter precis som jag :-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Tråkigt när olyckan är framme, de är ju så söta...En fråga, jag har samma ljusstake med silverlocket. Tycker att det har "gulnat" lite, har ditt det med? Vet ej om man kan putsa det med något kanske. Lite synd för den är ju så himla fin. Ha en go kväll! Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt trist :-(

      Min stake har inte gulnat än i à f. Låter ju inte alls kul om den ska göra det

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Trist! Du får låtsas att den har blivit öronmärkt helt enkelt! Jag har smashat min finaste höganäs pajform (som inte heller går att få tag på i den färgen). Hade gått sönder i lådan, hur går sånt till??!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den har en personlig touch nu :-)

      Skönt ändå i oturen att detta händer flera. Vad trist med din form :-(

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Fy vad trist! Tur det finns lim i alla fall... Jag kan ha sett den översta renen i en lokal butik, inte alls säker men ska ändå ut på stan på måndag så jag kollar det då.
    Här kraschar också saker på löpande band känns det som. Ofta katterna men jag är inte den smidigaste jag heller... ;o) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt fina erbjudande :-) du får gärna kika om du kommer ihåg :-)

      Mina kissar är nästan konstigt försiktiga. Har aldrig ner nåt så jag kan inte skylla på dem heller :-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  6. Sådär håller jag också på! Vet liksom att det ska gå galet innan det gör det, och ändå gör jag inget åt det medan jag kan... Tur det finns klister!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att vi är fler :-) Klister är ju bara en sååå fantastisk uppfinning

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Vart kommer den fina adventsstaken ifrån? Julen är för visso över men hjortarna från house doctor finns hos Floramor & Krukatös webshopp ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna! Detta är från förra året och till iår har jag hittat nya hjortar men tack för tipset! :-)
      Ljusstaken är också förra årets och från Tullhuset Living i Västerås
      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar