VivanDivan

VivanDivan

lördag 15 december 2012

VARFÖR?

God morgon kära vänner! Idag känns det ganska meningslöst att blogga om mode, kläder och annat tjafs. Gick tidigt ner och lade mig i soffan för att hyra en film. Bestämde mig för Expendables 2 och började titta. Men så fick jag för mig att pausa en stund och kika lite på nyheterna på Aftonbladet och nu har jag legat en timme och läst runt på olika nyhetssighter. 28 barn och lärare i Connecticut, USA har helt sonika skjutits ihjäl av en ensam förövare. Jag gråter för mig själv när jag tänker på vilken smärta de anhöriga måste ha just nu. Att gå och vänta på en ljus och lycklig jul och sedan pang, faller allt…Att tänka på att som förälder förlora sitt barn gör att mitt hjärta gråter….

Och det känns inte längre värt att titta klart på en film med våld och död. Vad är meningen med all död? Ibland tror jag att Gud om han nu finns prövar oss mer än lovligt mycket. Och vissa mer än andra.

Det här inlägget är för alla de som idag har det svårt. Som är drabbade av tragedin i USA. En extra tanke vill jag också skicka till en fin bloggvän som i dagarna förlorat en kär liten vän.

Och det enda ord som maler i mitt huvud är

VARFÖR???

HOLX193swIzPdBKtaYj0F6zwXb6_1200

(bilden lånad från Aftonbladet.se)

Ta hand om er idag vänner och värna om era nära och kära. Det ska jag göra…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Hej! Hjälp oss att tömma vårat lager med kläder på MONKEYSTORE. Allt ska bort! Priserna är nedsatta till upp till 85% och du kan garanterat hitta julklapparna som saknas :) Tack så mycket!

    SvaraRadera
  2. Mycket dåligt att slänga in en kommentar om försäljning på MONKEYSTORE som kommentar på ditt mycket fina inlägg om en mycket tragisk händelse........så fruktansvärt dålig tajming...tummen ner för er. Bara därför tänker jag aldrig gå in på den sidan...uppmanar alla att göra detsamma.....aldrig handla där. Dagens taggigaste tistel till er :(

    SvaraRadera
  3. Ja usch fy det känns i hjärtat VARFÖR ??????? Ledsamt å förskräckligt :(.... sen första inlägget är inte direkt passande i detta blogginlägg


    STORKRAAAAM ♥
    /Tina

    SvaraRadera
  4. Ja det är förskräckligt! varför får det hända om och om igen! Lär de sig aldrig!
    Värsta mardrömmen!
    Vi skänker dom alla drabbade en varm kram!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ja, varför? Det finns inga ord..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så hemskt! Hur kan en människa göra något sådant. Tror dock inte det var Guds vilja faktiskt. Snarare en sjuk människas verk. Visst känns allt annat meningslöst när något sådant händer. Tankarna går givetvis till de anhöriga.

    SvaraRadera
  7. Fruktansvärt, vidrigt och helt obegripligt......Kram

    SvaraRadera
  8. It is all so senseless. Why such a tragedy? My heart aches for the affected families as I take my children and hold them close.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  9. Så himla hemskt :( har varit knäckt hela helgen. Får stänga av..

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar