VivanDivan

VivanDivan

fredag 21 december 2012

By Rydens lampa…tjusigt serrni!

God morgon bloggisar! Imorse vaknade jag med ett leende på läpparna trots att jag hade värsta huvudvärken. Inget som inte lite treo avhjälper….jag har SEMESTER!!!!! Sååå himla skönt och “vi” tapetserade klart trappen igår (ehum…T tapetserade medans jag drack rödvin och servade lite he he…bra arbetsfördelning tycker jag). Det blev jätteljust och fint och jag är sååå galet nöjd över att slippa de asgula gröna murr-tapeterna som satt där förut. Nu är det bara lilla TV-rummet kvar innan jul och det har han lovat blir klart imorgon och då har jag hela söndagen på mig att inreda…toppen tycker jag :)

Men nu var det ju den där lampan jag tjatat om som jag köpt till köket. Vi hade en kristallkrona där förut men jag tyckte  den passade bättre i matsalen nu när den blev klar så jag har spanat efter en ny. Har velat ha en sån där lite “industriaktig” sak men tycker de flesta är så stora och klumpiga. Men så var jag in på lilla Store i Västerås och där hade de den perfekta. Kommer från By Rydens och jag gillade den direkt när jag såg den…

DSC_0165 (2)DSC_0164DSC_0163DSC_0162

Ja, bättre bilder än så får ni inte just nu men kanske lite helhetsbilder från köket snart. Känner mig rätt färdig i köket nu faktiskt och det är skönt :) Lite grejer på väggarna kanske bara men sen så…

Nu ska vi sätta lite fart här. Om ett par timmar ska jag hämta upp systerdotter och gå med henne på stan och handla de sista julklapparna och sen ska jag hämta älskade syster på flygplatsen och få träffa hennes kärlek för första gången…*läääängtar*

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Så fint ni får det. :) Underbart att ha en tapetserare/målare i familjen.
    Rödvinet är mer min grej...
    kramar

    SvaraRadera
  2. Verkligen snygg lampa! Och jag tycker arbetsfördelningen låter riktigt bra :-)

    Ha en skön Jul och hoppas huvudvärken släpper!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar