VivanDivan

VivanDivan

onsdag 5 december 2012

Gissa vad jag möttes av och Felix boar…

Tjenixen gladisar! Usch vad det var läskigt att vara ute och åka på vägarna idag. Snön yrde så man knappt såg vägen och det var galet halt. Men med ett lugnt tempo gick det bra i a f att ta sig till och från jobbet. När det är många som pendlar på samma sträcka brukar det kunna gå rätt lugnt såna här dagar för det ger absolut ingenting att köra om utan alla följer tempot liksom…

När jag kom hem idag möttes jag av nåt riktigt mysigt. T hade tänt typ 20 ljus i köket och stod och lagade mat….

DSC_0144DSC_0143DSC_0145DSC_0140DSC_0139DSC_0138

Och ett glas vin stod på bordet vid min plats. Mmmmm, vad kan det bli för gourmetmiddag idag tänkte jag….

DSC_0142

…och kollade ner i kastrullerna…

DSC_0137

…jo, hmmm, men vad sjutton, man kan väl festa till det med korv och potatismos också :-)

DSC_0148

Yummie :)

Innan vi åt vår underbara onsdagsmiddag kallade Felix på mig uppe på sitt rum. Han ska minsann sova i sin gunga inatt och har bäddat så fint så…

DSC_0134

Med Brynässjalen och allt…

DSC_0136

Här ligger jag bra och kommer sova såååå gott….ett täcke på det här bara så…

Ja, sov gott då Felix…och sov gott alla söta bloggvänner därute.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Så hyggeligt her ser ud :-) herlige billeder og lækker gynge
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Låter härligt, tror du har tur för de flesta jag känner klagar alltid på att männen glömmer tända ljus till middagen. Så även min:) korv och mos kan vara riktigt gott ibland.
    Är nästan så jag också skulle kunna tänka mig att sova där, ser ju hur mysigt ut som helst.
    Ha en härlig kväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Så fint med alla ljusen och en middag med korv och mos är underbart.
    kram!

    SvaraRadera
  4. Lille gullige Felix! Tänk vad påhittiga de kan vara i den åldern. Finns liksom inga svårigheter, mest möjligheter. Ska bli kul att höra hur länge han stannde kvar i sin gunga, hihi. Kram!

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha det skulle kunnat vara hemma hos oss! Härligt tycker jag, vem måsta ha gourmet mat för att fira lite??Dessutom är det ju hemgjord mos i all sin dar!! Tack för en fin blogg. Kikar in varje dag men är dålig på att kommentera. Lovar bättring!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar