VivanDivan

VivanDivan

torsdag 13 december 2012

Nu är det riktigt tråkigt på bloggskrället…men lite partystassinspo kan ni väl få…

Tjolahopp sötisar! Precis kommit hem från superfint och mysigt luciafirande på Felix avdelning på förskolan. Alla barnen var så duktiga och min prins förstås sötast och duktigast av dem alla (partisk…who? me?) Han läste vers och var så fin i sin tomtestass. Sen var det lusse-fika med bullar och pepparkakor som barnen bakat och så varm glögg. Mycket lyckat men fick inte mycket bra bilder då den lille rackaren gömde sig bakom kamraterna så fort jag lyfte kameran :)

Emilia har inget lucia-firande i förskoleklassen. Endast 5-orna har det och det tycker jag är jättetrist. Ska man inte få se sin lilla tös i luciatåg förrän om fem år alltså…?

Usch, b t w så tycker jag min blogg har blivit gräsligt trist. Är lite oinspirerad för tillfället och läser inte ens hos er andra så mycket. Tror jag är lite trött efter en tuff höst med massa jobb, kurs och husrenovering men om en vecka tar jag julledigt i över två veckor och det ska bli galet skönt. Då ska jag leta ny inspiration. Tills dess får ni som finns här och läser stå ut med lite oinspirerad bloggning. Men jag tänkte jag skulle bjuda på lite inspirationsbilder på lite snyggelisnygga partyklänningar jag skulle kunna tänka mig till julens fester…(Alla går att hitta på Nelly.com)

Först ut den underbara fjäderklänningen från Valerie. Lite dyr kanske men ack så fin. 2649 kr

Valerie2469

Två snyggingar från TFNC. 699 resp 679

TFNC-699TFNC699

Den lilla svarta. Först ut ClubL gånger två 249 kr styck

ClubL249-2ClubL249

Vackert glittrigt draperat från NLY Trend 499 kr

NellyTrend499

Snygg rygg på denna från Rare London 599 kr

RareLondon599

Osså festklänningarnas mästarinna Ida Sjöstedt för Nelly. 1499 kr för dessa

IdaSjöstedtIda Sjöstedt for Nelly

Varför inte en röd nu när det är jul och allt. Den här långa saken skulle jag lätt kunna ha på julafton. Kommer från Rützou och kostar 1895 kr

Routzo

Vinröd från Sisters Point 499 kr

sisterspoint499

Halterneck från Honor Gold 399 kr

120414-0046_1

Jodå, drömma får man men man samtidigt är jag sällan ute och festar speciellt mycket under julen längre. Känns liksom trevligare att sitta hemma, mysa, äta gott och bara ha det soft. Förr när man var singel var det ju party hela julen lång men man ändrar sig visst :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Ojoj, mycket snyggt där du!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har verkligen inget bloggsug heller just nu. Men så rätt som det är så får man nya krafter :-)
    Valerie klänningen såg jag för ett par månader sedan på Karolina Gynning. Väldigt fin!
    Kramisar

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar