VivanDivan

VivanDivan

torsdag 20 december 2012

Det tar sig och klappjakten igång på allvar

Halloj denna sena torsdagstimme! Idag var sista arbetsdagen före jul och jag kunde faktiskt gå från jobbet med lugn i sinnet (trots en halvliter red bull, två treo och x antal koppar te så koffein/tein-nivån var sådär galet hög) och for ner på stan för att som jag trodde fixa de sista klapparna. Men tji fick jag för de tre grejer jag hade kvar att handla var minsann slut precis överallt!!!! Inte sant, och jag som har gått och velat här ett tag och väntat på att kanske hitta något bättre är förstås ute försent. Har dock ett litet hopp kvar då jag ska till stora Erikslund shoppingcenter och IKEA imorgon och kanske, kanske finns sakerna jag letat efter som en galning där….så imorgon blir det klappjakt på hög nivå kan jag säga. Och jag kommer få sällskap också av bästa systerdottern som är ledig från skolan. Småttingarna lämnar jag hos min far för min London-syster med pojkvän ska hämtas på flygplatsen och stora E dessutom så det blir trångt i bilen hem ändå…

Väl hemkommen med lite “färdigköpt mat” var det dags att börja arbeta här hemma igen. Pjhuuu, hur kunde vi komma på tanken att riva ut två rum till den här sista veckan innan jul börjar jag fundera på. My god, men faktum är att det faktisk tar sig och T har lovat att det ska vara klart på lördag i sista rummet som vi börjat på och då har jag ju söndagen på mig att städa ur och inreda lite. Men gran måste skaffas också och nu är det bra nära att jag åker och köper ett skrälle för vet de sjutton om vi hinner hugga någon…

DSC_0174

Grundat och klart och redo för tapetsering och snickerimålning…

DSC_0172 (2)

Trappen nästan färdig och den kommer vara färdig innan dagen är slut. Men jag kan ju inte säga att jag gjort så mycket här inte…tog ett glas rödvin och satt vid datorn en stund istället. Är ju sådär när man är gift med en målarmästare. De vill ju liksom inte släppa in en amatör i sitt revir :-)

Men nu måste jag nog kila och hjälpa honom. Jag lovar att det blir mer bilder såsmåningom och imorgon ska jag visa lampan i köket och lite annat pyssel jag hållit på med i veckan…I promise…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Åh så fin trappan ser ut att bli. Ska bli kul att få se allt när det blir klart. Ni är så flitiga även nu inför julen. Lycka till med klappjakten. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar