VivanDivan

VivanDivan

måndag 20 december 2010

Nedröstad

God kväll bloggisar!

Hur har ni det med julstöket? Jag känner att varför ska man göra alla de där traditionella måstena inför jul? Iår har jag dragit ner på ambitionerna för jag orkar helt enkelt inte. Måste inte ha knäck, julkakor, julbröd, tre sorters sill, hembakta pepparkakor, lussekatter och annat smågodis. Behöver inte storstäda hela huset till förbannelse. Vi är inte hemma på julafton så det enda i julmatsväg som kommer finnas hos oss är julskinka med tillbehör. Adventspynt och lysen i träden ute har vi och en julgran förstås men annars inte mycket pyntat alls. Barnen har sin paketkalender och chokladkalender. Julklappar har jag handlat det mesta på nätet så det är nästan klart. Och ändå känner jag mig stressad. VARFÖR????

Idag hade vi en julpyntsdiskussion när vi åkte hem från förskolan. Jag har en idé om att vi ska ha bara vitt och silver i vår julgran iår men frågade i a f barnen vad de tyckte. “Nej mamma, vi ska ha rött också” sa Emilia. “Rött är en varm och glad färg vet du väl” Hur kan man argumentera mot det? Och tösen är 4 år…..

Så här såg granen ut förra året, asful var den!!!! Få se vem som vinner iår. Eftersom Ts familj har egen skog har vi alltid "egenhuggen" gran. Ibland kanske inte världens vackraste men jag får skylla mig själv för jag är aldrig med ut och hugger. Ts kommentar till varför jag inte var med förra året: "Du satt väl kvar i bilen för det var för mycket snö för att kunna gå i högklackat" Hrmpf, riktigt sån är jag inte men men....:-)

DSC00038

Dagens består av Odd Molly ka-ching wrap i chalk strlk 1, jeansleggins G-star, stövlar LaRedoute Creation
P1040515P1040514P1040512P1040509P1040510
Puss & Kram
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Halkat in på din blogg och gillar den full fart snygga kläder snygg bloggeska!!
    Gillar din stil ung samma som jag har svart rockigt och uppblandat med lite romantik GILLART!!

    Dagens är såå snygg!!

    Hoppas det är ok att jag följer dig och ditt liv och SNYGGA KLÄDER!!
    Önskar dig en God Jul och du kommer vara såå snygg i julklänningen !!

    KRAMAR tina

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Tina, gulligt skrivet av dig. Värmer verkligen :-)
    Självklart är du välkommen att läsa. Kul!
    Önskar dig också en riktigt god jul och ett gott nytt år
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar