VivanDivan

VivanDivan

lördag 6 november 2010

Deppig, ledsen, arg, bara neg idag

1. Vilken jobbig dag det varit idag. Har varit på sjukhuset med lillprinsen två gånger. Han hade ju en inflammerad fot som vi funderade kunde vara orsaken till den icke övergående febern. Men läkaren trodde inte det. Dock skar de upp och tömde ut det var jag inte kunnat få ut. Sen har de tagit massor med prover på honom. Riktigt orolig för min kille idag då han varit nästan okontaktbar med jättehög feber. Kräktes medan vi väntade på vår tur och ja han mår inte bra. Dessutom efter en så lång period av febertoppar och det faktum att han varken äter eller dricker gör ju inte saken bättre. Nu hade han tecken på svält i urinen och var uttorkad. Om vi inte kan få honom att äta och dricka nu ikväll måste vi åka till barnakuten. Usch, provar med allt nu för att få i honom nåt. :(

2. Beställde ju ett par G-star byxor från USA och var jättenöjd med allt men så kom det ett brev från UPS igår och jag har åkt på tull som ska betalas. 500 kr. Då blir det ju inte nåt bra pris alls, t o m dyrare än om jag köpt dem i Sverige. OK, en värdslig sak men man kommer ju dra sig från att beställa från USA fler gånger. Nån annan som åkt på tull?

3. Ska gå kurs nästa vecka med certifiering på fredag och jag ligger sååå efter i pluggandet. Tungt nu med tufft på jobbet, man som jobbar borta, sjuka barn, städ, tvätt, matlagning mm, mm och så plugg på det….blää är det just nu….

Usch, nu har jag fått gnälla lite, bra att ha nånstans att skriva av sig. Men allt ordnar sig väl och mest orolig är man ju för lillkillen. Ett gott tecken är i a f att  han verkar lite piggare nu och har ätit en smörgås i a f. Det enda han ville ha var mormors gifflar så det fick han. Världens bästa mamma har jag. Hon packade ner en massa av hans favoriter i en påse så han fick välja och vraka….

Tröstar oss med lite fina bilder på julkläder som jag funderar på till barnen. KappAhl har ju gjort en helt underbar kollektion Vintage Stories även för barn och här är några smakprov…

Diadem KappAhlBlus KappAhlklänning249 KappAhlKlänning349-2 KappAhlKlänning399 KappAhlKofta199 KappAhlShorts KappAhlVäst149

Västen hör inte till kollektionen men finns också på KappAhl. Kan tänka mig allt till mina små.

Puss & Kram

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar