VivanDivan

VivanDivan

torsdag 11 oktober 2012

Vi säger inget till killarna om det här va? :-)

Tihi, halloj därute! Nu har jag precis kommit in på hotellrummet efter en dag med korvstoppning igen. Kursen höll på till ca 17 och förrutom avbrott för middag har vi haft grupparbeten med informationsmodellering hela kvällen. Serious as hell och det är verkligen både intressant och kul. Och många nya kontakter får man ju också på såna här kurser som man träffas flera gånger under en period. Tufft men som sagt kul :)

Men nu är jag slut och har krupit ner i sängen och funderar på att hyra en film på Headweb att somna till. Saknar T och mina småttingar men det är bara att gilla läget. Och jag brukar alltid sova sååå himla gott på hotell.

Visst ser det lite cosy ut? :-)

bild

Middagen var b t w superskum. Jag brukar gilla det mesta men förrätten fick mig nästan att kräkas…Friterad märg med nåt rått kött och en “lättkokt” äggula som var seg och jätteskum. Alltså…hua…

bild7

Varmrätten glömde jag ta kort på men det var nån torskrygg med rökt torskmage eller vad det var, fänkål i olika former och lakrits-kryddade morötter. Ok men lite skum smak. Efterrätten var dock god. Blåbärssorbet med nåt rån av choklad och nötter och tillbehör…

bild5

Här ser ni hela menyn…

bild6

Men nu till den kryptiska rubriken. Här på hotellet finns det massvis med toaletter förstås för det är ju en rätt stor konferensanläggning. Alla ser ut som vanliga tråkiga toaletter med pappershanddukar o s v. Meeen, så finns det en som skiljer sig. Och, nej, det är inte handikapptoaletten jag tänker på utan en som är tydligt utmärkt med “DAMER”. Och därinne mina vänner är det en helt annan interiör. Sååå fresh med ihoprullade handdukar och små fina exklusiva tvålar och annat smått och gott i korgar. Det ni…

bild3bild2bild4

Diskriminering kanske men det de inte vet lider de inte av eller hur ha ha…så vi säger inget till killarna om det här va? :-)

Nu filmtajm

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Karlarna uppskattar nog inte sånt på samma sätt som oss:) Mysigt att bo på hotell. Skum middag bara.......Kram

    SvaraRadera
  2. Gud så skönt det ser ut! Jag ska genast gå och lägga mig. Och du - den där förrätten ser inge' vidare ut :o)
    Sov gott å kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar