VivanDivan

VivanDivan

söndag 28 oktober 2012

London part 1

God morgon bloggisar! Tittade ni på Så mycket bättre igår? Jag glömde helt bort det så jag kikar lite nu istället. Har de andra säsongerna varit klistrad då jag tycker det är ett helt fantastiskt program så vi får se om förväntningarna kan uppnås iår också :)

Idag blir det lite bio med kidsen och sen måste jag nog plugga lite ikväll också…

Men innan dess tänkte jag som utlovat bjuda på lite London-bilder. Tror vi får dela upp det lite för jag inser när jag kollade kameran att jag tagit över 450 bilder :)

P1240210

När vi kom hade vi med oss lite svenskt “gottis” som vi mumsade på. Syster yster hade laddat upp med lite tapas också och champagne….myyyyssss…

P1240211

Sen somnade vi gott och på fredagen skulle vi få klara oss lite själva då syster skulle jobba men vi roade oss lite på stan och bl a Victoria’s Secret. De har öppnat en ny flaggskepps-butik i London och Oh my vilken butik. Dit måste ni bara gå om ni besöker London. Värdinnor på varenda våningsplan som dansade och hade headset i öronen. Dörrvakter och massa gullig personal med rosa måttband runt halsen och sååå mycket vackert att titta på…

P1240215

Och alla “Änglarnas” outfits från modevisningen fanns att beundra nästan som på museum :)

P1240216

Såg rätt intetsägande ut från utsidan men väl inne…jiiiieee, fyra våningar med underkläder och parfym mm…

P1240217

Lunchen intog vi förstås på en äkta engelsk pub

P1240224

…och min favvorätt förstås…fish ‘n’ chips gigantum

P1240228

Med massa balsamvinäger på pommes fritesen

P1240220

Ett glas vin slank visst i också….semester…

P1240232

Vi hann bli riktigt duktiga på tunnelbanan också. Min syster bodde alldeles vid Finchley Road så det var bara ett par stopp från Bond Street där alla butikerna låg…

P1240235

Var ju tvungen att shoppa lite också på Victoria’s Secret mest bara för att…påsen var ju så söt och vackert silkespapper i förstås…

P1240238

Fem par trosor för 20£ tycker jag var helt ok. Och jättesköna med bra kvalitet också…

P1240237

Inne i butiken stod en tjej och delade ut armband till alla tjejer med den nya doften som jag nog inte gillade sådär jättemycket dock…

P1240241

Vädret under hela resan var rätt dåligt. Regnade varje dag men det får man ju vänta sig i London kanske. På kvällen på fredagen stod musikal på schemat tillsammans med finaste syster….Här ovan i regnvädret….

P1240247

Nån turistbuss åkte vi inte då vi hade vår privata guide men jag tycker de är så fina de där röda bussarna :)

P1240252

Innan musikalen åt vi på en italiensk restaurang. Jag tog skaldjursrisotto…

P1240253

..liksom syster medans T tog en pizza….

P1240255

♥ Kärlek ♥

P1240256

Dominion Theatre och musikalen “We will rock you”  som bygger på Queens musik…

P1240259

Reklamvattenflaskor…(en åkte förstås med som minne hem :-))

P1240261

Finklänningen från Valerie åkte förstås på.

P1240262

Nope, några glasögon hyrde vi inte :-)

P1240265

Såååå mysig teater

IMG_2167

Finaste syster yster….♥

P1240271

Kan veeeerkligen rekommendera denna. Grymt bra musik och helt fantastiska artister. Gåshud verkligen…

…to be continued darlings…

Nu blir det Modig med småttingarna…

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

4 kommentarer:

  1. "We will Rock You" har gått i många år...jag såg den 2005....så bra.
    Åh vad jag längtar till "Victorias Secret".....det blir garanterat ett besök där under vårt julbesök. ( när jag
    Ni ser ut att ha haft det toppen förutom hemresan då!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Härligt med London! Jag var ju där för första gången i somras och kommer absolut att åka dit igen!
    Längtar efter mer bilder :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag längtar till London när jag ser dina bilder:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och härlig semester! Victoria Secret butiken är helt fantastisk. "We will rock you" såg jag förra hösten och gillade den skarpt.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar