VivanDivan

VivanDivan

tisdag 2 oktober 2012

En världslig sak, jag vet men ledsen ändå :-(

God morgon bloggvänner! Fy tusan vad trött jag är idag. Är nog helgens strapatser som satt sina spår i kropp och knopp. Vi har ännu inte fått något internet installerat i huset och att surfa med mobilerna går apdåligt för jag har ingen bra täckning på nån av dem…suck….Så därför blir det inte mycket bloggning för närvarande. Tar liksom lite för lång tid att ladda upp….

Men här kommer ett litet inlägg i a f… I helgen hände det en sak som gjorde mig så ledsen. En diamant i min vigselring lossnade och försvann. Sånt där som bara händer mig känns det som. Jag har grämt mig flera gånger för min ring för den är väldigt opraktisk och jag fastnar i hela tiden med den men ändå älskar jag den ju för den betyder ju så mycket. En stor diamant för T och de två små för småttingarna vi fått tillsammans. Nu har alltså en av de små lostnat och att hitta den är ju som att leta efter en nål i en höstack. Har absolut ingen aning när och var den lostnade…

P1030448

Det ännu tristare i kråksången är att det är andra gången det händer nu sen vi gifte oss för snart 4 år sen och det var inte billigt att sätta dit en ny. En världslig sak, jag vet det men utan min ring känner jag mig naken och den betyder så oerhört mycket. Vill nu inte ha den på mig för jag påminns om hur ful den är och utan den känner jag mig inte hel så det är inte kul alls. Sist rekommenderade guldsmeden att jag skaffade en “vardagsring” som tål lite mer men jag vill ju ha min ring på mig…

Nä jättetrist dilemma….

Dagens idag får ni väl också och den består av tunika Odd Molly Sigh Dress golden porcelain strlk 0, jeans G-star och stövlar Art.

P1240067P1240068P1240069P1240070P1240072P1240071

Och förresten, fick en fråga om mattan på bilderna. Den är från House Doctor och jag köpte på Lilla Villa Vita.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Oh, så otroligt tråkigt att en sten har lossnat, har guldsmeden verkligen satt fast dem ordentligt ? Ringen är nog lite opraktisk som du säger, Det är smidigare med stenar som är mer nedsänkta om man har ringen varje dag som man faktiskt har med vigselringar. Hoppas det löser sig. Kram Fia-Lotta

    SvaraRadera
  2. Men vad tråkigt att stenen lossnat. Hoppas det går att fixa till den även om det låter som risken är stor för att det händer igen. Jag har så smala fingrar att guldsmeden rekommenderade mig att plocka bort 2 av mina stenar då det blev för stor lutning oc risk för att de skulle lossna iom detta. Håller tummen för en lösning.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej,har du ingen försäkring som kan gå in och få den lagad.Annars hade jag nog lämnat in den och fått den omgjord det är inte meningen att stenarna ska haka upp sig .Mvh Lena

    SvaraRadera
  4. Tråkigt...men du har iallafall en väldigt fin tunika. Jag undrar hur mycket du handlar kläder för i månaden... Mamma Mia nytt heeela tiden.. eller?!?!
    Måste vara dyr i drift hihi.
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, det är väldigt olika. Köper mycket på Tradera också så inte bara nytt :) Sen säljer jag av lite ibland men måste bli bättre på det. Just nu shoppar jag inte mycket kläder alls då det är saker till hemmet som får gå före :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Så tråkigt...hoppas du har försäkring som täcker även om du inte kommer ifrån självrisken men det är ju en blygsam summa med tanke på vad diamanten säkert är värd. Råkade själv ut för att tappa min diamantring som jag fick av mina föräldrar i 40-årspresent...så ledsen. Men nu har jag en ny fin på fingret tack vare hemförsäkringen. Jag har själv 3 ringar ihop som vigsel/förlovn.ring. Du kanske kan ha en till som inte är så ömtålig och kanske inte använda den fina när du röjer hemma;o)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt! Hoppas ngn försäkring täcker det. Fin som attan är du i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar