VivanDivan

VivanDivan

söndag 7 oktober 2012

Jodå, katterna trivs allt :)

God kväll bloggisar! En genomförkyld och lite småkrasslig bloggerska här ikväll. Måtte man inte bli sjuk nu i veckan för det har jag definitivt inte tid med. Inte klar med städningen så det kommer bli extra jobbpass i gamla huset efter jobbet på kvällarna plus att jag har kurs på tor-fre som jag måste plugga till och göra klart lite hemuppgifter. Plus jobb då som vanligt. Så det går inte alls att bli sjuk…

Fick frågan idag hur det går för katterna. Trivs de i nya huset? Katter kan ju vara lite kinkiga och vara känsliga för miljöombyte. Har ju hört talas om katter som rymmer och tar sig tillbaka till de gamla trakterna som kan vara måååånga mil bort. Men det verkar gå jättebra med våra små ulltussar. De har installerat sig ordentligt i nya huset och hittat sina favoritplatser. Lådan hittade de direkt och inga olyckor. De är som vanligt helt enkelt och det känns jätteskönt. Dock har vi hållit dem inne nu så de verkligen lär känna sitt nya hem på insidan först och inte får för sig att sticka. Chewie har dock smitit ut ett par gånger men bara strosat runt lite i trädgården och utforskat lite så det har inte varit några problem. Är dock lite orolig sen om de ska vara ute för vi har en jättestor och trafikerad väg alldeles i närheten och det känns inte alls bra….Men försöker låta bli att tänka på det. Antar att de inte kommer vilja vara ute nånting snart i a f då det blir snö och kallt. Marlow kommer definitivt inte vilja gå ut då. Han avskyr att bli blöt och kall om små tassisarna den lille fisförnäme saken :)

IMG_2070

I bilen på väg till nya huset. Båda två tycker det är helt ok att åka i buren och de samsas fint. Ser lite trångt ut men det var ju inte så lång sträcka så det gick jättebra…

DSC_0465

Marlow matchar soffan….

DSC_0466

Här är min plats, kom inte och tro att ni ska få sitta…

DSC_0467

Här är jag kingen….

DSC_0484

Chewies nya favvoplats i köksfönstret

DSC_0486

Såhär hittade jag Chewie sovandes på mattan halvt under soffan i vardagsrummet. Alltså den katten är lite knäpp när det kommer till konstiga sovplatser…

DSC_0489

Vatten är godast i kranen förstås tycker Marlow…

DSC_0499

…och Chewie

DSC_0491

Har du nån godbit åt mig matte?

DSC_0492

Gosebrorsan…

DSC_0493

Skön fotstil

DSC_0494

Jodå, jag hade små godbitar….men akta tårna mina :)

DSC_0495

Nääää fy fasen vilken tåbira….vi drar brorsan…

DSC_0496

Hmmm, mat och vatten…funkar väl här….

DSC_0498

Japp, det smakar likadant som på andra stället…

DSC_0503

Chewie kör rally med nån leksak på matan så den flyger över halva hallen….

DSC_0501

..och där åkte leksak nr 2 in under kylen…undrar hur många man kommer hitta där nästa gång man drar fram den och städar…hmmmm…

Ja, ni ser, de verkar trivas och ha det bra i nya huset…

Imorgon ska jag visa er att vi inte alls kommit så långt som vissa av er kommenterat. Nejdå, jag har ju bara visat ett par rum om ni tänker efter. Tänk då hur det ser ut i resten av huset :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få se bilder på katterna. Skönt att de tog flytten bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att de trivs, det betyder ju allt. Och jag är så imponerad av hur fint ni har fått det så snabbt.
    kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar