VivanDivan

VivanDivan

torsdag 25 oktober 2012

Phuuu….äntligen hemma…vilken resa…

Halloj bloggisar! Ni måste ju ha undrat vart jag tog vägen? Eller också inte :-) Kanske ingen som bryr sig och tycker det är superskönt att slippa se min fula nuna här i cyberspace ha ha….

I vilket fall som helst hade vi en underbar weekend i London med massa kvalitetstid tillsammans jag och T plus min fina syster som jag ju inte träffar så ofta. Vi bodde alltså i hennes lägenhet mitt i London och hade nära till allt. Jag återkommer senare med bilder och mer detaljer om vår resa som avslutades på ett rätt drygt och tråkigt sätt.

Vi skulle ju åka hem i måndags eftermiddag men sent måndag kväll efter måååånga timmars väntan på Heathrow fick vi meddelandet att vår flight var inställd liksom typ femton andra. Klockan var då halv ett på natten och ombokningsdiskarna var stängda och det enda British Airways kunde erbjuda var liggunderlag, en filt och en flaska vatten typ. Phuuu, inte kul att ligga på golvet på en flygplats med hundratals andra som inte kommit iväg. Kändes nästan som nån himla krigssituation eller nåt. Och med städmaskiner, byggmaskiner och sjungande och fulla Celtic-fans som antagligen skulle till Barcelona för mach blev det inte många minuters sömn. På morgonen öppnade diskarna klockan 5 och vi ställde oss i en kö som var över 300 m lång, I kid you not. Fem timmar senare fick vi reda på att vi inte kunde få komma hem på tisdagen heller. Gaaaaahh, och det efter fem timmar i kö, hungrig, trött och skapligt grinig. Nu fick vi i a f bli ivägskjutsade till ett hotell i närheten och fick mat och lite sömn innan vi fick åka hem igår….

Så mina lovord över British Airways är inte många just nu kan jag säga. Sämre service får man leta efter och det kan ju inte vara första gången det är dimma i London liksom. Att de inte är bättre förberedda för sånt här är för mig ett mysterium…

Men nu är jag tillbaka igen och det firar vi med en dagens. Underklänning By TiMo, kofta Cream och stövlar Art. Sjalen Ester Elenora.

P1240671P1240672P1240674P1240675

Och ni som väntar på vinnaren i tävlingen här till vänster. Håll ut. Jag vet att jag skrev att vinnaren skulle dras i fredags men jag tänkte lite fel då jag ju var borta och inte hade nån dator med mig. Men i helgen kommer det, jag lovar. Vi kan säga att deadline är
SÖNDAG KL 18:00 så ni som ännu inte tagit chansen, klicka på länken och var med vettja!!!!!!

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

8 kommentarer:

  1. Huuu vilken pärs. Vet hur tråkigt det är att få övernatta på flygplatser. Av någon konstig anledning så lyckas vi alltid råka ut för det när vi reser :-/ Kan tänka mig att saknaden efter barnen var det värsta.
    Ha en fin kväll Vivvi.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där lät trist....lät mera som Ryan Air än British Airways.....var det något speciellt eftersom så många flighter blev inställda?
    Skönt vara hemma nu förstår jag.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du är hemma, jag började undra vad som hade hänt. Inte kul med flyg som strular, händer allt för ofta.
    Kram C

    SvaraRadera
  4. Ja fy vad tråkigt. Jag har allt följt dig på FB så lite koll har jag haft..
    Välkommen hem!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men hjälp!!! Jag reser ju en hel del och inställda fighter händer ju nu och då. Men jag brukar alltid få hotell. Jösses. Liggunderlag och vatten. Grrr. Hade varit vansinnig. Milt sagt.
    Skönt att ni kom hem till slut. Kram

    SvaraRadera
  6. Klart att jag vill se dig här på bloggen! Började faktiskt bli lite orolig. Vilket tråkigt avslut på er resa, hoppas att det andra ändå väger upp så att det inte bara känns blä.
    Och fin är du som alltid!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem! Jäkla otur ni hade och verkligen dåligt skött :) Ang helgen tycker jag att du ska lyssna på magen och stanna hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  8. sjalen är så snygg. jag kommer köpa den om jag inte vinner såklart..

    http://www.isacouture.com/index.php?route=product/search&filter_name=skullsilk

    Frågan är vilken som är snyggast?

    kram Mia

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar