VivanDivan

VivanDivan

tisdag 16 oktober 2012

Vi frrrrryyyyyser….och hur man förlänger säsongen på sin höstjacka…

Halloj i stugorna! Hoppas verkligen ni har värmen påsatt hemma nu för nu börjar det bli riktigt kylig i a f där vi bor. Och kan man tänka sig, precis då pajar nån liten grej i vår panna så vi har ingen värme alls i huset. Gaaaaaah, vad vi frös igår kväll. Sov tillsammans i dubbelsängen alla fyra för att få lite mer koncentrerad värme. Usch, ikväll kommer det väl vara ännu kallare när det stått ett dygn till utan värme men T lovade att ta hem ett par byggfläktar från jobbet så vi får lite värme i åtminstone sovrummet. På onsdag kommer det nån i a f och fixar den där hemska apparaten så vi kan få upp värmen igen. Men tills dess får vi frysa lite…

Nu är det bara två dagar kvar tills jag och T far iväg på lite mini-semester också och det ska bli sååå himla mysigt. Hoppas vädret är bättre i London än här. Lite varmare kanske…

Dagens idag blev en blus jag faktiskt glömt bort lite men packade upp nu. En av mina absoluta drömmar från Odd Molly. Puppa Silk wrap tror jag den heter  och jag har den i strlk 0. En riktig dröm som jag klickade på Tradera för nåt år sen…Till har jag jeans från G-star och stövlar Fiorentini Baker.

P1240188P1240189P1240192P1240193P1240194

Och så var det ju det där tipset om hur man förlänger säsongen på sin höstjacka. Jag fryser galet mycket nu i mina höstjackor och vad göra då om man inte än är redo för vinterjackan? Jo, poncho förstås!!! Utmärkt att köra över jackan och värmer jätteskönt. Sen på dagen kanske det blir varmare och då kan man bara ta av den och köra på bara jackan. Själv använder jag min favvo från G-star som jag köpte förra hösten. Sååå mjuk och skön och varm i ull….

P1240195P1240197P1240198

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Hoppas att det går att lösa att ni har det så kallt .Bara så läcker dagens så fint med spetsen .Snygg Poncho.Njut dagen fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Men era stackare som inte har värme. Hoppas byggfläkten värmer er i kväll och att det är ordning på torpet i morgon. Snygg är du som alltid fina!
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilket skit med pannan. Hoppas att del löser sig snabbt. Jag har också kört ponchon över höstjackan, är inte redo för vinterjackan än.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Surt med pannan! Otur när det börjar bli kallt.....Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar