VivanDivan

VivanDivan

tisdag 30 oktober 2012

Kommentarer…elaka eller inte…???

God morgon bloggisar! Hur har ni det idag? Jag är pigg och utvilad efter att ha somnat med Felix när vi läste saga redan runt åtta igår kväll. Sen vaknade jag vid elva och gick in och lade mig i min säng istället. Så sömn har jag fått inatt kan man säga :) Kan ju bero på att gårdagen var superhektisk och att jag natten innan sov jättedåligt p g a den där himla fullmånen….Men nu så….

Tänkte på en sak igår som jag ju bara måste skriva nåt om. Såg i en “storblogg” igår att bloggaren blev irriterad på att folk hade åsikter om dennes stil och inredning. Vet att den här bloggaren har massa läsare och kommentarer i massor varje dag och då funderade jag på ett par saker. Elaka kommentarer tycker jag är jättelågt och såna som lämnar sådana är inte mycket värda för mig men kommentarer som gäller att utrycka den egna smaken om något och en egen åsikt som kanske inte matchar blogginnehavarens åsikt tycker jag faktiskt att man som bloggare får räkna med. Jag vet inte men har man en blogg som besöks av tusentals människor varje dag kan ju inte alla tycka lika som blogginnehavaren. Usch, svårt det där och självklart tar man ju åt sig om man får kommentarer som kanske inte passar en just idag. Det är ju alltid nervöst att visa upp sig själv och sitt hem ute i cyberspace där man inte har en aning om vem som läser. Och det skulle inte vara kul med elaka påhopp varenda dag det är inte det jag funderar på nu utan mer det där med att vi har olika smak här i världen och i o m att jag visar upp bilder från mitt hem visar jag ju Min smak. Men jag kan komma hem till en människa som har en helt annan inredning och trivas jättebra för det är personligt hemma hos dem. Nej, usch vad svammel det blir men jag tycker nog ändå lite att man måste få ha sina åsikter så länge de inte är elaka eller påhopp på något sätt. Om jag skulle få ständiga kommentarer om att jag hade en asful kökslampa t ex och att jag borde byta till något annat så skulle jag ju antingen strunta i det för att jag valt lampan och älskar den eller också skulle jag ta åt mig och börja fundera varför jag köpte lampan. Hur tänkte jag där liksom…

Vad tycker ni?

Dagens idag blev en av förra årets favvo-kombosar. Underklänning Odd Molly Rock-a-fellow silk dress i dark berry strlk 1, kofta Odd Molly Avoriaz tunic i dark powder och stövlar XUZ. Sjalen Ester Elenora

P1240799P1240800P1240801P1240802P1240804P1240806

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Jag tycker precis som du, alla kan inte ha samma smak och stil. Självklart måste man tåla att folk kommenterar, själv skulle jag aldrig göra det på ett elakt vis eller anonymt. Retar jag upp mig på vad en bloggare skrivit låter jag jag oftast bli att kommentera om inte vederbörande bjudit in till en konversation.

    Sen är jag som du, skulle bry mig f-n i om någon inte gillade min lampa. Jag tycker den är snygg och jag möblerar inte mitt hem för andra utan för oss som bor där.

    Ha nu en bra dag så ska jag försöka leta på vilken blogg du varit på, nyfiken som jag är. *erkännande* ;-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Elaka kommentarer är helt förkastligt tycker jag, däremot anser jag att om man väljer att blogga så får man räkna med andras åsikter. Bloggen är ju öppen och officiell.
    Det är väldigt tråkigt när bloggare censurerar kommentarer. Det är väl mer konstruktivt med ärliga kommentarer än ständigt alla dessa kommentarer som "oj vad fin du är "fina söta du" etc etc. Det blir lite tjatigt i längden.
    Många hälsningar C

    SvaraRadera
  3. Jag skulle aldrig lämna en taskig kommentar men som du säger kan man absolut få ha en avvikande åsikt och det kanman ju framföra på ett snyggt sätt :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad snygg du är idag, vilken snygg combo!! Jag undrar så vart din matta är ifrån??
    Ja elaka kommentarer gillas inte, sedan kan man ju som sagt ha en annan åsikt. Man kan ju säga saker på olika vis och en annorlunda åsikt kan ju läggas fram så den absolut inte låter elak, sedan kan man ju välja att vara tyst ibland! Vet inte vem du menar men jag vet ju att HoP får mycket taskiga kommentarer och det är ju inte kul!
    Dom som retar sig behöver ju inte läsas sånt som man inte gillar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Jätte snyggt !



    www.cqnet.se

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha den kombon.........
    kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vad fin du är! Och jag håller helt med dig, man måste tåla annorlunda åsikter (dock inte elaka påhopp). Har gjort klart ett inlägg med titeln "Man väljer själv vad man publicerar" just med samma innehåll som du skriver här. Men jag har ironiskt nog inte vågat publicera det än...

    Må så gott!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Skitsnygg dagens! Elakheter gillar jag inte men man kan ju inte bara räkna med att strykas medhårs när man visar upp saker och ting. Vissa bloggar ska det ju bara vara gullegull och rosenskimmer, då gillas väl inte kritik heller......Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att elakheter går helt bort för mig, men man får självklart tycka annorlunda och säga emot. De är ju inget att vara rädd för. Men näthat...usch..
    kramar

    SvaraRadera
  10. Nä elak ska man aldrig vara. Men olika åsikter om saker och ting tycker jag är helt okey i blogg världen. Man visar faktiskt uppsitt hem, kläder, mat eller vad det må vara. I bloggens värld kan man både få ros o ris annat ska man nog hålla dig till nåt annat. På nåt sätt vill man ändå synas. Och höra åsikter.. Inte elaka.. Usch vad du är tanig och gräsligt ful.. Typ. Men okey reko nej det ryckte jag inte om osv..? Många många gånger vill dom ju veta undra. Då år man ta både nej och ja. Kritik hör till. Annars fär man lägga ner bloggen. Särskild om det är en stooor blogg
    Kram snygga du.. Och det menar jag.

    SvaraRadera
  11. Hej!Läser nog samma storblgg som du, och som jag fattade det som var det kommentarer om att hon hade ett trist färglöst hem utan glada färger! Men om man inte gillar starka glada färger så gör man ju inte. Hon kan ju inte ändra på sin stil för att några bloggläsare tycker det. Så uppfattade jag det hela, för åsikter har vi ju alla olika och det är ju inte förbjudet...
    Trevlig blogg har du oxå, kram från A-S

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar