VivanDivan

VivanDivan

söndag 7 oktober 2012

Lördagsmys i fixade TV-hörnan

God morgon bloggisar! Just nu är jag ute i gamla huset och fortsätter röja. Tog en liten paus bara för att säga halloj! :-)

Fattar verkligen inte hur mycket skit man kan samla på sig på bara några år. Helt galet….Tror jag slängt flera släpkärror med gammalt crap och ändå har jag varit väldigt dålig på att rensa då vi ju flyttar till större och har alla möjligheter att bara slänga undan grejerna i nåt av alla uthusen…

Igår kväll hade vi jättemysigt jag och barnen. De önskade potatisgratäng och kött och eftersom elektrikern glömt koppla in ugnen var det lite svårt att göra “riktig” potatisgratäng så det blev sån där vakumförpackad som är möjlig att värma i micro. Vi har grill-funktion på vår micro så det blev rätt bra. Till blev det fläskfilé med rödvinssås och smörstekta kantareller. Emilia gjorde en jättefin sallad. Efteråt blev det körslaget och varsin godispåse. Myyyys….

DSC_0442

Trots att det inte är omtapetserat och dörren bredvid bordet ska sättas igen när vi bygger badrum tycker jag vi har fått en mysig liten hörna. Mattan var jag in på IKEA och köpte i veckan. Klassisk mjuk och go ryamatta som jag tycker passar så bra i en TV-hörna då barnen gärna ligger på golvet och tittar…Puffarna har jag fått av min syster, bordet är vårt gamla TV-bord från Mio, soffa IKEA Tomelilla, kuddar Gripsholm och House Doctor, pläd Hemtex…

DSC_0443

Mysljus på bordet. Den svarta lyktan hittade jag på Åhléns. Lilla lyktan och “krukan” köpte jag på Bürgers växtbutik. Zinkfatet är gammalt….

DSC_0444

Här låg vi igår i en stor hög….

DSC_0445

Blomarrangemang jag gjort själv…

Nehej, nu ska jag fortsätta här…Hoppas T och barnen kommer med lite mat snart för jag börjar bli riktigt hungrig

Hoppas ni får en mysig söndag i höstsolen vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Skönt att få slänga saker man inte behöver.Bara så fina bilder.Låter som en mysig lördag.Hoppas din T och barnen kommer med mat snart! Njut din söndag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Gud så snyggt bord!
    Hoppas du får en fin söndag :)

    SvaraRadera
  3. Det ser ju jättefint ut! Och visst samlar man på sig skit! Nästan så man tror att det förökar sig själv......Kram

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte hur ni hur har hunnit få ordning så snabbt, ni kanske inte har så väldigt mycket saker. Vi flyttade för 7 år sen till hus och har inte fått ordning än, många kartonger står fortfarande ouppackade vilket betyder att vi inte behöver innehållet i dem :-)
    Hur har det gått för katterna att flytta? De måste känna sig väldigt förvirrade, de smet inte iväg? En del katter går ju tillbaka till huset där de bodde förut, de kan ju gå flera mil.
    /Nyfiken

    SvaraRadera
  5. Det ser supermysigt ut!
    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  6. Det ser verkligen mysigt ut. Hoppas maten kom till dig.
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar