VivanDivan

VivanDivan

torsdag 30 augusti 2012

Matlagning i världsklass…

Tjillevippen alla glada! Här har det varit en riktigt rent ut sagt ap-tråkig dag. Med en sjukling och en rastlös retsticka och en massa jobb som behöver göras är man nu helt slut. Emilia är dock helt feberfri och pigg så det var snabbt övergående. Inga tecken på att Felix blir dålig heller så det känns skönt. Imorgon ska de få följa med mina föräldrar upp till sommarstugan och vara där och mysa med baaara mormor och morfar hela helgen. Snyft för oss här hemma men de kommer få det så mysigt och bli riktigt bortskämda. Jag åker på konferens imorgon och kommer hem lördag eftermiddag och vi ska försöka jobba från tidig morgon till sen kväll på söndag ute på gården så det är lite skönt att barnen får komma iväg och få lite ledigt från rustandet…

Vi var i a f ner på stan en snabbis för Felix behövde verkligen klippas. Tror det är fotografering på förskolan nästa vecka och vi kommer inte hinna då så vi tog det nu idag. Hade dock inte ens mobilen med mig så det blev inga foton alls så lite “fototort“ i kvällens inlägg :-)

Meeen, ett par bilder ska ni få, idag blev det dock en middag i världsklass he he. Riktigt ungkarlsmiddag med makaroner, varmkorv och ärtor och allt i samma kastrull. Lika bra de lär sig nu när de är små redan hur det går till när man är singel och bor själv :)

P1230826

Det här är gourmetmat på hög nivå

P1230828

Lite ketchup på det här så…

Nu ska jag packa barnens väskor inför helgen och sen blir det softa med en film.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Hahaha hade inte en tanke på att man kan göra så :) Jag har läst bruksanvisning så jag har fyrkantiga ögon.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gourmetmat men allting går eller hur? Med lite ketchup.
    kramar och suss gott

    SvaraRadera
  3. Ha ha, det är ju perfekt att koka allt i samma gryta, slipper man ju disken också :-)

    Så mysigt det såg ut på Odd Molly. Ganska irriterad över att de lägger det en onsdag... Och framförallt inte väntade till nästa vecka! ;-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Haha klockrent. Brukade också köra snabbmackisar och korv i samma när jag bodde själv :)

    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar