VivanDivan

VivanDivan

tisdag 28 augusti 2012

Heja IKEA…hur smidigt som helst

Halloj bloggisar! Man skulle kunna tro att jag försov mig imorse och fick jättestressigt och därför inte hann blogga och gör det nu på lunchen istället men icke…

Jag vaknade halv fyra av att jag hade så himlans ont i nacken att jag gick ner och lade mig på spikmattan i soffan och kikade på en film. Två Voltaren gick i också och när filmen var slut kändes det lite bättre så då var det bara att gå upp och duscha och göra sig iordning för jobb och väcka barnen för förskola och fritids. Stackrarna, de var så himla trötta för det blev sent igår. Jag och T var på IKEA igår kväll efter jobbet och skulle beställa kök men det blev lite mer än så och det var tur T hade släpkärran med sig och att vi hade två bilar när vi möttes. Vi fick sån oerhörd service och hjälp och i stort sett allting till köket vi valt fanns hemma på lager så vi fick en plocklista som var superenkel att följa och sen var det bara att gå runt och plocka skåp, lådor, ben, täcksidor, knoppar, handtag mm på lagret. Vitvarorna plockade de ihop och körde ut till släpkärran. Det blev på näppen att det gick in alltihop men det gick :-) Så på ungefär två timmar hade vi fått ihop hela köket, betalt och lastat in. Super. Det enda som saknas är bänkskivan som vi behövde måttbeställa och de skulle gjuta i själva diskhon på nåt sätt för ett snyggare resultat än om man sågade ut själv. Den skulle ta upp till fyra veckor men han trodde absolut den skulle komma innan vi flyttar. Så nu är man lite fattigare på kontot men rikare i antal fina kök he he :)

Men det blev dock väldigt sent för barnen som vi lämnat hos farmor och farfar. Innan vi kommit hem och lastat ut allting hann klockan bli efter nio och vi var nog inte hemma förrän halv tio. De hade somnat hos farmor men vaknade förstås när vi skulle lyfta ut dem i bilen. Får bli tidig sänggång ikväll tror jag för oss alla. Är också lite trött efter min tidiga morgon så vi kör nog läsa-bok-mys tidigt ikväll…

Dagens idag blev top Hunky Dory strlk XS, jeans Odd Molly white stretch jeans strlk 0, skor gamla som gatan, sjal ChillNorway och koftjacka Odd Molly Lace Patchwork blouse i powder strlk 1.

P1230803P1230798P1230799P1230804P1230805P1230800P1230807P1230808P1230809

Nu ska jag få i mig lite att äta och sen köra vidare på jobbet.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar