VivanDivan

VivanDivan

söndag 12 augusti 2012

Havskräftor och lasagne–funkar finfint

God morgon bloggisar! Har ni sovit gott? Idag är det sista OS-dagen och det känns nästan lite vemodigt. Fyra år till nästa gång i Rio och tänk, då har jag hunnit fylla 40. Gaaaah, börjar nog få lite åldersnoja ändå. Men då har vi också förhoppningsvis hunnit en bra bit ute på gården. Inser ju att har man en stor gård med ett gammalt hus är det ett evighetsprojekt men om fyra år ska vi väl ändå ha det så pass bra att vi kan ha ett litet andrum inför större projekt som renovering av det andra huset för att eventuellt hyra ut det.

Men idag blir det fortsättning på trappslipning och så ska jag tvätta lilla badrummet med T-sprit. Vad gäller badrum så ska vi under hösten göra ett nytt på övervåningen för där finns bara en toalett idag. Vi ska riva ut ett stort förråd som ligger bredvid toaletten och göra ett stort badrum med både bad och dusch. Det inser vi att vi inte hinner innan flytten och då ska badrummet nere som är rustat på 90-talet och därför fullt användbart duga. Men då jag vet att jag är en en sån som kommer reta sig på de aprikos-gula asfula våtmatteväggarna med blommor har T lovat att han ska måla dem vita. Ja, det går tydligen att måla på våtmatteväggar. Man ska tydligen bara ha en speciell färg och så måste man tvätta dem med T-sprit och det blir min uppgift. Så det blir masken på idag för det är ju inte så bra att stå och andas såna ångor…

Men det var ju inte det jag skulle skriva om utan om gårdagens middag. Jag kände för att äta nåt riktigt gott sista lördagen innan jobbet börjar och vi var alla sugna på lasagne. Men när jag handlade såg jag att det fanns färska havskräftor i hink och kunde inte motstå så det blev förrätten.

DSC_0070

Kunde ju inte ångra mig vad gäller varmrätten då vi alla redan ställt in oss på lasagne så det blev det. Och visst funkar det med havskräftor till förrätt och lasagne till varmrätt. Hur gott som helst :-)

DSC_0071

Till efterrätt blev det Carte d’or glass. Blåbär och nån chokladvariant.

DSC_0074

Gissa vilka som åt vilken sort och vilka som blandade? :-)

DSC_0075

Sen måste vi ju ladda för att heja fram Sverige till ett OS-guld ikväll också i handboll. Börjar redan bli nervös :)

Ska ni kolla på handbollen bloggisar?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Ska bli så spännande att få se hur renoveringen blir. Trappan är jag mycket nyfiken på, är på G att göra iordning våran trapp och jag misstänker att det blir en heldel slipande innan jag kan måla.

    Ha en härlig söndag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Handbollen är ett måste idag!!! Heja Sverige!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, du är inte ensam om att vara 40 nästa OS i alla fall:) Lasagne funkar i alla lägen, både vi och barnen älskar det. I går såg jag de norska tjejerna ta guld i handboll, så det får bli de svenska herrarna i dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Älskar lasagne dock inte kräftor! Och inte blev det guld men dom föll med flaggan i topp tycker jag! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar